گشتی در جاذبه های شهر ویکتوریا، کانادا

به گزارش تعطیلات رو، کانادا، سرزمین پهناورِ طبیعت بکر و شهرهای باشکوه، مقصدی است که هر گوشه اش، دلی را می برد. اما در میان این جواهرها، شهر ویکتوریا، نگینی درخشان است که با تاریخی غنی و مناظری فراموش نشدنی، شما را به سفری رویایی دعوت می کند.

ویکتوریا، پایتخت استان بریتیش کلمبیا، در جنوب جزیره ونکوور، مانند نگینی بر انگشتر اقیانوس آرام می درخشد. قدم زدن در خیابان های این شهر، گویی قدم زدن در تاریخ است. معماری ویکتوریایی، با خانه های رنگارنگ و تزئینات ظریف، شما را به دوره ای می برد که عطر چای از عمارت های اشرافی به مشام می رسید و کالسکه های اسبی بر سنگفرش خیابان ها می غلتیدند.

گشتی در جاذبه های شهر ویکتوریا، کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید

اما ویکتوریا بیش از تاریخ زیبایش، طبیعت خیره کننده ای دارد. تصور کنید در باغ های بوچارت قدم می زنید، جایی که 55 هکتار شکوفه های رنگارنگ، مجسمه های هنرمندانه، و فواره های رقصان، یک سمفونی حیرت انگیز برای حواس شما می نوازند. عطر گل های رز و صدای آبشارها، روح را نوازش می دهد و تماشای گل های لاله چمنی در زیر نور خورشید، خاطره ای ماندگار برایتان رقم می زند.

علاوه بر این باغ افسانه ای، پارک های سرسبز متعددی در ویکتوریا وجود دارند که هر کدام، دنیایی تازه پیش روی شما می گشایند. در پارک Beacon Hill، با منظره ای تماشایی از تنگه Juan de Fuca، می توانید به پیک نیک با عزیزان بپردازید. یا در پارک Beacon Hill، همراه با نسیم خنک اقیانوس، به تماشای نهنگ های بازیگوش بنشینید.

اگر به دنبال هیجان و ماجراجویی هستید، سوار بر قایق های کایاک به دل آب های خروشان بزنید و در خلیج ویکتوریا، با دسته های بازیگوش فوک های دریایی روبرو شوید. یا در تورهای ماهیگیری شرکت کنید و طعم لذیذ ماهی های تازه صید شده را در رستوران های ساحلی، تجربه کنید.

اما ویکتوریا تنها به طبیعت و تاریخ خلاصه نمی شود. موزه بریتیش کلمبیا با مجموعه ای غنی از تاریخ بومیان کانادا و آثار دوران استعمار، شما را به سفری در زمان می برد. یا در ساختمان پارلمان با معماری نئوکلاسیک و گنبد سبز زیبایش، احساس کنید وارد کاخ سلطنتی شده اید.

علاوه بر این ها، ویکتوریا به شهر جشن و جشنواره نیز معروف است. از رژه عید ملی Canada Day گرفته تا جشنواره شکوفه های گیلاس که همه شهر را غرق در عطر و رنگ می کند، در هر زمانی از سال، می توانید در جشنواره ای شاد و پرشور شرکت کنید.

در شب های روشن ویکتوریا، رستوران های با تراس های رو به منظره و کافه های دنج با موسیقی زنده، میزبانی گرمی برای شما دارند. با چشیدن غذاهای دریایی تازه و نوشیدن یک لیوان شراب محلی، از شب های رویایی این شهر لذت ببرید.

اما ویکتوریا را کامل نشناخته اید، مگر اینکه خود را به کوچه پس کوچه های محله باستانی چینی ها بسپارید. در این محله تاریخی، رستوران های چینی با غذاهای اصیل و مغازه های سوغاتی با صنایع دستی منحصر به فرد، تجربه ای فرهنگی به سفر شما اضافه می کنند.

فراموش نکنید که در بازار Public Market، با غرفه های رنگارنگ میوه های تازه، محصولات محلی و صنایع دستی هنرمندان، سوغاتی هایی اصیل برای عزیزان خود بخرید.

پس این بار که به کانادا سفر کردید، فرصت دیدن ویکتوریا را از دست ندهید. شهری که با معماری تاریخی، طبیعت بی نظیر، و مردمانی مهمان نواز، خاطره ای فراموش نشدنی در سفرنامه شما ثبت خواهد کرد.

قدم زدن در میان تاریخ

ویکتوریا، پایتخت استان بریتیش کلمبیا، شهری با ریشه‌های عمیق است. قدم زدن در خیابان‌های سنگفرش‌شده‌اش، گویی قدم زدن در صفحات تاریخ است. با نگاهی به عمارت‌های ویکتوریایی با شکوه‌شان، با معماری ظریف و حکاکی‌های استادانه، به دوران استعمار انگلستان سفر می‌کنید. ساختمان پارلمان بریتیش کلمبیا، با گنبد سبز باشکوهش، یادآور گذشته‌ی باشکوه این شهر است. موزه سلطنتی بریتیش کلمبیا، با گنجینه‌ای از آثار هنری و تاریخی، شما را به سفری در زمان می‌برد.

معماری ویکتوریایی: سفری به گذشته

یکی از اولین چیزهایی که در ویکتوریا چشم شما را خیره خواهد کرد، معماری بی‌نظیر آن است. ساختمان‌های ویکتوریایی با آن تزئینات ظریف، سقف‌های شیب‌دار و پنجره‌های رنگارنگ، شما را به دوره‌ای می‌برد که اشراف‌زادگان با کلاه‌های لبه‌دار و لباس‌های ابریشمی در خیابان‌ها قدم می‌زدند. گشت‌وگذار در محله‌های جیمز بی (James Bay) و راک‌لند (Rockland) فرصتی است تا با این سبک معماری باشکوه آشنا شوید. قصر باشکوه کریگ‌داروچ (Craigdarroch Castle) با گچ‌بری‌های زیبا و مناظر خیره‌کننده از بندر ویکتوریا، از جمله مکان‌هایی است که نباید دیدن آن را از دست داد.

سرزمین باغ‌های جادویی:

اما ویکتوریا فقط به تاریخش خلاصه نمی‌شود. این شهر، بهشتی برای عاشقان طبیعت است. باغ‌های بوچارت، با وسعتی بیش از 55 هکتار، گویی تکه‌ای از بهشت را به زمین آورده‌اند. در این باغ‌های خیره کننده، از میان هزاران گل رنگارنگ و حوضچه‌های آرامش‌بخش عبور می‌کنید و مجسمه‌های باستانی و فواره‌های موزیکال، شما را به دنیای دیگری می‌برند. پارک گلداستریم، با درختان سر به فلک کشیده و رودخانه‌ای خروشان، مکان ایده‌آلی برای پیاده‌روی و لذت بردن از طبیعت بکر است.

سواحل آرام و ماجراهای دریایی:

ویکتوریا شهری ساحلی است و طبیعتا، نمی‌توان از سواحل زیبایش چشم‌پوشی کرد. ساحل بیکن هیل، با منظره‌ای تماشایی از تنگه خوان دی فوکا، مکانی ایده‌آل برای تماشای غروب آفتاب و یا پیاده‌روی‌های رمانتیک در کنار اقیانوس است. اگر به دنبال کمی هیجان هستید، می‌توانید سوار قایق‌های کایاک شوید و در میان صخره‌های پر از فوک‌های بازیگوش، به ماجراجویی بروید.

فرهنگ و هنر زنده:

ویکتوریا فقط تاریخ و طبیعت نیست. این شهر، مرکز شکوفایی هنر و فرهنگ است. گالری‌های هنری با آثار هنرمندان محلی و بین‌المللی، موزه‌های تخصصی مانند موزه دریایی و موزه باستیان، و تئاترهای زنده و پررونق، تنها بخشی از جاذبه‌های فرهنگی این شهر هستند. هر سال، جشنواره‌های مختلفی مانند جشنواره باغ‌های بوچارت و جشنواره گل لاله، شهر را غرق در رنگ و موسیقی می‌کنند.

چشیدن طعم کانادا:

بعد از یک روز پر از گشت و گذار، هیچ چیز لذت‌بخش‌تر از چشیدن طعم‌های اصیل کانادایی نیست. رستوران‌های ویکتوریا، با منوی متنوعی از غذاهای دریایی تازه، غذاهای سنتی کانادایی، و غذاهای بین‌المللی، برای هر سلیقه‌ای چیزی دارند. از بازارهای محلی میوه و سبزیجات تازه و سوغاتی‌های دست‌ساز تهیه کنید و در کنار اقیانوس، پیک‌نیکی به یادماندنی به راه بیندازید.

آرامش و هیجان در کنار هم:

ویکتوریا شهری است که در آن، آرامش و هیجان به شکلی شگفت‌انگیز در کنار هم قرار گرفته‌اند. می‌توانید صبح را با تماشای نهنگ‌های بازیگوش در اقیانوس آغاز کنید، بعد از ظهر را در پارک‌های آرامش‌بخش به مطالعه و استراحت بگذرانید، و شب را با تماشای نمایش‌های زنده و موسیقی زنده در خیابان‌های پرشور و نشاط تجربه کنید.

باغ‌های بوتچارت: سمفونی گل‌ها

تصور کنید در میان 55 هکتار باغی قدم می‌زنید که گویی از دل یک تابلوی نقاشی بیرون آمده است. باغ‌های بوتچارت (Butchart Gardens) با بیش از 1 میلیون گونه گیاهی، از گل‌های رنگارنگ بهاری تا درختان سر به فلک کشیده، یک شاهکار بی‌نظیر است. هر فصلی از سال، زیبایی‌های منحصر به فرد خود را به نمایش می‌گذارد. در بهار، شکوفه‌های گیلاس و لاله‌ها صحنه‌ای رویایی خلق می‌کنند، در تابستان عطر گل رز فضا را پر می‌کند و در پاییز، برگ‌های رنگارنگ درختان منظره‌ای مسحورکننده ایجاد می‌کنند. اما تماشای باغ‌های بوتچارت فقط به گل‌ها محدود نمی‌شود. آبشارهای مصنوعی، مجسمه‌های زیبا و حتی یک چرخ و فلک قدیمی، این مجموعه را به یک پارک تفریحی دلنشین برای تمام اعضای خانواده تبدیل کرده‌اند.

بندر Inner Harbour: قلب تپنده ویکتوریا

بندر Inner Harbour قلب تپنده ویکتوریا است. جایی که می‌توانید از تماشای قایق‌های تفریحی لذت ببرید، از بازار ماهی‌فروشان تازه با طعم اقیانوس آشنا شوید یا سوار بر یک قایق توریستی، از منظره شهر و پل معلق جادویی (Jubilee Bridge) عکس‌های یادگاری بگیرید. اگر به دنبال سوغاتی‌های خاص و محلی هستید، بازار Public Market با انواع محصولات صنایع دستی و خوراکی، گزینه ایده‌آلی برای شماست. در غروب آفتاب، روی صندلی‌های یکی از کافه‌های ساحلی بنشینید و از تماشای منظره خیره‌کننده آسمان رنگارنگ لذت ببرید.

محله چینی‌ها: سفری به شرق دور

ویکتوریا تنها شهری در آمریکای شمالی است که محله چینی‌ها (Chinatown) آن پیش از سانفرانسیسکو تاسیس شده است. قدم زدن در این محله، گویی وارد دنیای دیگری شده‌اید. فانوس‌های قرمز، مغازه‌های عتیقه‌فروشی با کالاهای چینی و رستوران‌هایی که عطر و طعم غذاهای خوشمزه چینی را در فضا پخش می‌کنند، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برایتان خواهند ساخت.

موزه‌ها و گالری‌های هنری: گنجینه‌های تاریخی و هنری

علاقه‌مندان به تاریخ و هنر در ویکتوریا غرق در گنجینه‌ها خواهند شد. موزه سلطنتی بریتیش کلمبیا (Royal BC Museum) با نمایشگاه‌های دائمی و موقت درباره تاریخ طبیعی و اقوام بومی منطقه، شما را به سفری در زمان می‌برد. گالری هنر ویکتوریا (Art Gallery of Victoria) آثار هنرمندان مشهور بین‌المللی و کانادایی را در معرض دید قرار می‌دهد، از جمله آثاری از گراهام سوترلند و امیلی کار. برای تجربه‌ای متفاوت، سری به موزه دریایی ویکتوریا (Victoria Maritime Museum) بزنید و با تاریخ دریایی غنی این منطقه آشنا شوید.

فعالیت‌های تفریحی: ماجراجویی در طبیعت و شهر

ویکتوریا بیش از تاریخ و هنر، مقصدی برای ماجراجویی و تفریح است. از تماشای نهنگ‌های قاتل در اقیانوس گرفته تا دوچرخه‌سواری در مسیرهای ساحلی خیره کننده، انتخاب‌های متنوعی پیش روی شماست. پارک Beacon Hill Park با درختان کهن‌سال و منظره‌ای بی‌نظیر از تنگه Juan de Fuca، مکانی ایده‌آل برای پیک‌نیک و تماشای غروب آفتاب است. اگر به دنبال هیجان بیشتر هستید، به پارک Goldstream Provincial Park بروید و در آب‌های خروشان رودخانه قایق‌سواری کنید.

تجربه طعم‌های ویکتوریا: ضیافتی برای حواس

غذاخوری‌های ویکتوریا ترکیبی وسوسه‌انگیز از طعم‌های محلی و بین‌المللی ارائه می‌دهند. از رستوران‌های باکلاس با غذاهای دریایی تازه تا کافه‌های دنج با ساندویچ‌های خوشمزه، هر سلیقه‌ای راضی خواهد شد. حتما ماهی سالمون محلی را امتحان کنید یا در بازار Public Market یک ساندویچ با لابستر تازه سفارش دهید. برای دوستداران شیرینی، کیک‌های خامه‌ای خوشمزه با توت‌های وحشی محلی، خاطره‌ای شیرین از سفر به ویکتوریا را برایتان رقم خواهند زد.

رستوران‌های شیک با غذاهای دریایی تازه، کافه‌های دنج با ساندویچ‌های خوشمزه و بازارهای محلی با محصولات ارگانیک، تنها بخشی از گزینه‌های پیش روی شما هستند. اما هیچ تجربه‌ای در ویکتوریا بدون امتحان کردن چای عصرانه (Afternoon Tea) کامل نخواهد بود. در هتل‌های تاریخی و کافه‌های اصیل، می‌توانید از کیک‌های خوشمزه، ساندویچ‌های کوچک و البته انواع چای‌های خوش‌عطر لذت ببرید.

جزیره ونکوور: فراتر از شهر

ویکتوریا تنها بخشی از زیبایی‌های جزیره ونکوور است. برای تجربه‌ای کامل‌تر، اجاره یک ماشین و رانندگی در مسیرهای ساحلی خیره‌کننده، گزینه‌ای عالی است. توقف در پارک ملی Pacific Rim National Park با سواحل شنی و جنگل‌های انبوه، فرصتی برای پیاده‌روی، تماشای نهنگ‌ها و لذت بردن از طبیعت بکر است. پارک ملی Strathcona Provincial Park با دریاچه‌های فیروزه‌ای، آبشارهای خروشان و قله‌های سر به فلک کشیده، منظره‌ای بی‌نظیر برای علاقه‌مندان به کوهنوردی و کمپینگ ارائه می‌دهد.

جشن‌ها و فستیوال‌ها: رنگارنگی زندگی در ویکتوریا

ویکتوریا شهری پر از شور و نشاط است. در طول سال، فستیوال‌های متعددی برگزار می‌شوند که هر کدام رنگ و لعاب خاصی به شهر می‌بخشند. جشنواره شکوفه‌های گیلاس (Victoria Cherry Blossom Festival) در بهار، با رژه‌های شاد و نمایش‌های گل، منظره‌ای تماشایی به وجود می‌آورد. فستیوال رقص و موسیقی ویکتوریا (Victoria International Buskers Festival) در تابستان، با هنرنمایی هنرمندان خیابانی، انرژی و سرگرمی را به شهر می‌آورد. و در تعطیلات کریسمس، بازارهای کریسمس و نورپردازی‌های خیره کننده، حال و هوای جادویی به ویکتوریا می‌بخشند.

زندگی شبانه: ریتم شهر

شب‌های ویکتوریا هم به اندازه روزهایش پررونق هستند. از بارهای دنج با موسیقی زنده گرفته تا کلوپ‌های شبانه پرشور، برای هر سلیقه‌ای گزینه‌ای وجود دارد. در محله Victoria Public Market، بارهای کوچک و پنهانی را کشف کنید یا در خیابان Wharf Street، ریتم موسیقی جاز را دنبال کنید.

رویدادهای فرهنگی: جشن و سرگرمی

ویکتوریا در طول سال میزبان رویدادهای فرهنگی متنوعی است. از جشنواره گل‌های بهاری با رژه‌های تماشایی گرفته تا فستیوال فیلم ویکتوریا در ماه فوریه، در تمام فصول سال بهانه‌ای برای سفر به این شهر جذاب وجود دارد. اگر در ماه دسامبر به ویکتوریا سفر کنید، حتما کریسمس باشکوه این شهر با تزئینات و نورپردازی‌های خیره کننده را تجربه کنید.

ورای شهر: طبیعت بکر جزیره ونکوور

علاوه بر جاذبه‌های خود شهر، جزیره ونکوور که ویکتوریا در آن قرار دارد، دنیایی از شگفتی‌های طبیعی را برای کاوش در اختیار شما می‌گذارد. از جنگل‌های سرسبز باستانی تا سواحل خیره کننده و کوه‌های سر به فلک کشیده، می‌توانید به دل طبیعت بزنید و تجربه‌ای فراموش‌نشدنی رقم بزنید. پارک ملی Pacific Rim National Park Reserve با سواحل شنی سفید و امواج اقیانوس، مکانی ایده‌آل برای پیاده‌روی، موج‌سواری و تماشای نهنگ‌هاست. برای تجربه‌ای منحصر به فرد، به شهر Tofino در سمت غربی جزیره بروید و با خرس‌های سیاه در زیستگاه طبیعی‌شان آشنا شوید.

ویکتوریا: جواهری که می‌درخشد

ویکتوریا بیش از یک شهر، تجربه‌ای است. جایی که تاریخ و طبیعت به هم می‌رسند تا سفری خاطره‌انگیز برای هر گردشگری رقم بزنند. از معماری باشکوه ویکتوریایی تا باغ‌های خیره‌کننده و سواحل بکر، هر گوشه از این شهر جادویی، داستان خود را روایت می‌کند.

ویکتوریا شهری است که برای هر کسی، چیزی برای ارائه دارد. زوج‌های جوان در حال ماه عسل، خانواده‌هایی با فرزندان کوچک، دوستانی که به دنبال تفریح هستند و افرادی که به تنهایی سفر می‌کنند، همگی می‌توانند در این شهر خاطراتی به یادماندنی بسازند.

چه عاشق تاریخ و هنر باشید، چه به دنبال طبیعت بی‌کران بگردید، چه به دنبال هیجان و تفریح باشید یا بخواهید در آرامش استراحت کنید، ویکتوریا جواهر درخشانی در جزیره ونکوور است که با آغوشی گرم به استقبال شما می‌آید. پس، چمدان‌های خود را ببندید و آماده باشید تا سفری به دنیایی از زیبایی، آرامش و خاطرات فراموش‌نشدنی را تجربه کنید.

انتشار: 21 دی 1402 بروزرسانی: 25 دی 1402 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 668

به "گشتی در جاذبه های شهر ویکتوریا، کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشتی در جاذبه های شهر ویکتوریا، کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید