آشنایی با کوه ها، جنگل ها و دریاچه های کانادا

به گزارش تعطیلات رو، کانادا با داشتن مناظر طبیعی زیبا و متنوع، یکی از بهترین مقاصد برای طبیعت گردی است. این کشور دارای کوهستان ها، جنگل ها و دریاچه های بسیار زیبایی است که طبیعت دوستان را به خود جذب می کند. در این مقاله قصد داریم با برخی از برجسته ترین کوه ها، جنگل ها و دریاچه های کانادا بیشتر آشنا شویم.

آشنایی با کوه ها، جنگل ها و دریاچه های کانادا

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

کوه های کانادا

رشته کوه راکی

یکی از مشهورترین رشته کوه های کانادا، رشته کوه راکی است که از غرب به شرق این کشور کشیده شده است. این رشته کوه با قله های برف پوش و دره های سرسبز، مناظر خیره کننده ای خلق می کند.

قله مونت رابسون

یکی از بلندترین قله های رشته کوه راکی، قله مونت رابسون با ارتفاع 3954 متر است که در استان بریتیش کلمبیا قرار دارد. این قله به خاطر زیبایی منحصر بفرد طبیعی اش، محبوبیت زیادی در میان کوهنوردان دارد.

منطقه بانف

منطقه بانف در استان آلبرتا، دارای مناظر طبیعی زیبایی از کوه ها، دره ها و دریاچه ها است. پارک ملی بانف که در این منطقه واقع شده، یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری کانادا به شمار می آید.

دره اکو

دره اکو در استان بریتیش کلمبیا یکی دیگر از جاذبه های طبیعی کانادا است که توسط رودخانه فرازر تشکیل شده و مناظر زیبایی دارد. این دره بخشی از پارک ملی کوهستان های سلطنتی است.

جنگل های کانادا

جنگل بورئال

جنگل بورئال که به جنگل شمالی نیز معروف است، بزرگترین جنگل صنوبر در جهان است که در شمال غربی کانادا قرار دارد. این جنگل انبوه وسیع، زیستگاه گونه های جانوری متنوعی از جمله خرس گریزلی، گراز و اردک است.

پارک الگونکوین

پارک ملی الگونکوین در استان انتاریو، شامل جنگل ها و تالاب های وسیعی است که زیستگاه پرندگان مهاجر و حیات وحش بومی منطقه به شمار می آید. این پارک یکی از زیباترین نقاط کانادا برای تماشای رنگ های پاییزی است.

پارک ملی فاندی

پارک ملی فاندی در استان نیوبرانزویک، شامل جنگل هایی با درختان صنوبر عظیم و گونه های جانوری نادری مانند گرگ و خرس سیاه است. علاوه بر طبیعت بکر، این پارک دارای جاذبه های تاریخی و فرهنگی نیز هست.

پارک ملی گروس مورن

پارک ملی گروس مورن در استان کبک، با داشتن جنگل ها و تپه های زیبا و دریاچه های بی نظیر، یکی از زیباترین پارک های کانادا محسوب می شود. این پارک معروف به بهشت رنگ های پاییزی است.

دریاچه های کانادا

دریاچه سوپریور

دریاچه سوپریور که مرز میان کانادا و آمریکا را تشکیل می دهد، بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان است. این دریاچه با مساحت 82 هزار کیلومتر مربع، حجم آب عظیمی دارد و یکی از منابع ماهیگیری مهم منطقه به شمار می آید. سواحل دریاچه سوپریور مملو از صخره های برجسته و خلیج های کوچک است و مناظر زیبایی به وجود آورده است.

دریاچه هورون

دریاچه هورون که بین استان های انتاریو و میشیگان قرار گرفته، دومین دریاچه بزرگ کانادا پس از دریاچه سوپریور است. این دریاچه دارای سواحل سنگی و ماسه ای زیبایی است و یکی از مقاصد محبوب گردشگری و تعطیلاتی محسوب می شود.

دریاچه وینیپگ

دریاچه وینیپگ در مرکز کانادا واقع شده و پس از دو دریاچه سوپریور و هورون، سومین دریاچه بزرگ این کشور است. این دریاچه دارای بیش از 14 هزار جزیره است! سواحل سنگی دریاچه وینیپگ و جزایر آن، مناظر دیدنی و بکری را به وجود آورده اند.

دریاچه گریت بیر

دریاچه گریت بیر در استان انتاریو یکی دیگر از دریاچه های بزرگ و زیبای کانادا است که مناظر خیره کننده ای دارد. این دریاچه بخشی از پارک ملی گریت بیر است که یکی از مقاصد محبوب گردشگری به شمار می آید.

توصیه های سفر به طبیعت کانادا

 برای سفر و گردش در طبیعت کانادا، توصیه های زیر پیشنهاد می شود:

  • لباس های گرم و ضد آب همراه داشته باشید. آب و هوای کانادا بویژه در مناطق کوهستانی می تواند سرد و مرطوب باشد.
  • کفش های راحت و مناسب پیاده روی انتخاب کنید. برای پیاده روی طولانی در طبیعت، کفش های ضد آب و دمپایی مناسب تر هستند.
  • از ضد آفتاب و کلاه استفاده کنید تا از آفتاب سوختگی جلوگیری شود. 
  • دوربین عکاسی همراه داشته باشید تا از مناظر زیبا عکس بگیرید.
  • نقشه های محلی منطقه سفر را مطالعه کنید تا از مسیرها و جاذبه های دیدنی مطلع شوید.
  • غذا و آب کافی برای یک روز سفر همراه داشته باشید.
  • از راهنما استفاده کنید تا از مسیرها و گیاهان و حیوانات منطقه اطلاعات کسب کنید.
  • در صورت امکان از اقامتگاه ها و کمپ های محلی استفاده کنید تا از فرهنگ بومی آشنا شوید.
  • با رعایت نکات ایمنی، لذت سفر به طبیعت زیبای کانادا را دو چندان کنید.

در مجموع، کانادا با دارا بودن کوه ها، جنگل ها و دریاچه های بکر و زیبا، یکی از بهترین مقاصد جهان برای دوستداران طبیعت به شمار می آید. سفر به این کشور و دیدن طبیعت بی نظیر آن، تجربه ای فراموش نشدنی خواهد بود.

انتشار: 24 دی 1402 بروزرسانی: 25 دی 1402 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 729

به "آشنایی با کوه ها، جنگل ها و دریاچه های کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با کوه ها، جنگل ها و دریاچه های کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید