راهنمای ماجراجویی در پارک ملی Kluane کانادا

به گزارش تعطیلات رو، چشم هایتان را ببندید و خود را در دنیایی از قله های سر به فلک کشیده، یخچال های طبیعی عظیم، دریاچه های بکر و دره های عمیق تصور کنید. جایی که حیات وحش متنوع در دشت های سرسبز می خرامند و سکوت کوهستان فقط با صدای باد و جریان آب شکسته می شود. به پارک ملی Kluane کانادا خوش آمدید!

این سرزمین پهناور با وسعت 22100 کیلومتر مربع در جنوب غربی استان یوکان کانادا، بخشی از بزرگترین منطقه حفاظت شده جهان به شمار می رود. Kluane نه تنها به خاطر مناظر خیره کننده اش، بلکه به عنوان زیستگاه گونه های متنوع گیاهی و جانوری، مقصدی ایده آل برای دوستداران طبیعت و ماجراجویی است. پس کوله پشتی خود را بردارید، کفش های مناسب پا کنید و همراه ما به دل این بهشت زمینی سفر کنید.

راهنمای ماجراجویی در پارک ملی Kluane کانادا

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

Kluane، نگینی درخشان در میان پارک‌های ملی کانادا، با وسعتی بیش از 22 هزار کیلومتر مربع، بزرگ‌ترین منطقه حفاظت‌شده در سیستم پارک‌های ملی این کشور است. این پارک، که در جنوب غربی یوکان قرار دارد، مجموعه‌ای از مناظر خیره‌کننده و متنوع از کوه‌های بلند، یخچال‌های طبیعی عظیم، دره‌های سرسبز، دریاچه‌های شفاف و توندراهای وسیع را در خود جای داده است. در اینجا، طبیعت بکر و دست‌نخورده‌ای را خواهید یافت که روح هر ماجراجویی را به وجد می‌آورد.

این راهنما، نقشه راهی است برای گشت‌وگذاری فراموش‌نشدنی در Kluane. پس کوله پشتی‌تان را محکم ببندید، کفش‌های کوهنوردی‌تان را پا کنید و با ما همراه شوید تا در میان این بوم نقاشی بی‌بدیل از مناظر طبیعی، گام به گام به تماشای شگفتی‌های آن بنشینیم.

آشنایی با پارک ملی Kluane

Kluane در زبان مردم بومی منطقه به معنی "محل سکونت ماهی قزل آلا" است. قدمت این پارک ملی به سال 1976 باز می گردد و با وجود وسعت زیاد، تنها حدود 2000 نفر در حاشیه آن زندگی می کنند. همین موضوع باعث شده تا طبیعت Kluane تا حد زیادی بکر و دست نخورده باقی بماند.

یکی از ویژگی های شاخص این پارک، وجود چندین یخچال طبیعی عظیم از جمله یخچال Kaskawulsh Glacier با طول حدود 60 کیلومتر است. این یخچال های غول پیکر نه تنها منبع تغذیه رودخانه های منطقه هستند، بلکه با منظره خیره کننده ای که خلق می کنند، نفس هر گردشگری را در سینه حبس می کنند.

دنیایی از ماجراجویی در انتظار شماست

Kluane بهشتی برای دوستداران انواع فعالیت های ماجراجویانه است. از پیاده روی های کوتاه و خانوادگی در مسیرهای مشخص شده تا کوهنوردی های چالش برانگیز در قله های مرتفع، گزینه های متنوعی برای هر سطح از آمادگی جسمانی وجود دارد.

اگر به دنبال هیجان بیشتری هستید، می توانید خود را به تجربه یخ نوردی در دل یخچال های طبیعی یا قایق رانی در رودخانه های خروشان Kluane بسپارید. همچنین امکان ماهیگیری، دوچرخه سواری کوهستان، کمپینگ و حتی سفر با هواپیماهای کوچک برای تماشای چشم اندازهای بی نظیر این پارک ملی وجود دارد.

سفری به دنیای حیات وحش

Kluane زیستگاه گونه های مختلفی از حیوانات مانند خرس های گریزلی و سیاه، گوسفند شاخ بزرگ دال، گوزن شمالی، گرگ، روباه و عقاب طلایی است. با کمی صبر و حوص، تماشای این موجودات دوست داشتنی در محیط طبیعی شان می تواند یکی از خاطره انگیزترین بخش های سفر شما باشد.

البته لازم است نکات ایمنی را رعایت کرده و فاصله مناسبی با حیوانات وحشی حفظ کنید. همچنین به یاد داشته باشید که غذای خود را در مکان های امن نگهداری کنید تا از حمله حیوانات در امان باشید.

طعم زندگی در قلب توندرا

Kluane، بزرگترین پارک ملی کانادا، در جنوب غرب سرزمین یوکون واقع شده است. اینجا جایی است که تندرا حکومت می‌کند، سرزمینی مسطح و بدون درخت با پوشش گیاهی علفی و بوته‌ای که در فصول گرم سال، جان می‌گیرد و در زمستان، زیر سپیدی برف به خواب زمستانی فرو می‌رود.

قدم زدن در توندرا، تجربه‌ای منحصربه‌فرد و کمی هم چالش‌برانگیز است. مسیرهای مختلفی برای پیاده‌روی وجود دارد که با توجه به میزان آمادگی جسمانی خود می‌توانید یکی را انتخاب کنید. تماشای جانورانی مانند گوزن‌های شمالی، گوسفند شاخ‌بزرگ، روباه قطبی و عقاب‌های طلایی در میان این دشت وسیع، شما را به دنیایی دور از هیاهوی زندگی شهری می‌برد.

قله‌های برفی، چشم‌اندازهایی نفس‌گیر

اما شکوه Kluane فقط در توندرا خلاصه نمی‌شود. رشته‌کوه‌های سنت الیاس با قله‌های سر به فلک کشیده مانند لوگان، بالاترین قله کانادا، در جنوب غربی پارک قرار دارند. این منطقه، بهشتی برای کوهنوردان حرفه‌ای است، اما حتی اگر آمادگی جسمانی بالایی ندارید، می‌توانید از تماشای این قله‌های باشکوه لذت ببرید.

چندین یخچال طبیعی عظیم نیز در Kluane وجود دارد، از جمله یخچال Kluane، یکی از بزرگترین یخچال‌های غیرقطبی در جهان. قدم زدن روی یخچال طبیعی، تجربه‌ای است که هرگز از یادتان نمی‌رود. احساس می‌کنید روی دنیای دیگری قدم گذاشته‌اید و زیر پای شما، هزاران سال یخ فشرده قرار دارد.

سوار بر قایق در میان دره‌های سرسبز

رودخانه‌های خروشان Kluane مانند رگ‌هایی در بدن پارک جریان دارند. سوار شدن بر قایق و حرکت در امتداد این رودخانه‌ها، یکی از بهترین راه‌های کشف زیبایی‌های پنهان این سرزمین است. دره‌های سرسبز اطراف رودخانه، پوشیده از جنگل‌های انبوه و صخره‌های عظیم هستند و گاهی اوقات می‌توانید ردپای خرس‌های گریزپا را در کنار آب ببینید.

چندین آبشار خروشان نیز در مسیر رودخانه‌ها وجود دارد که تماشای آن‌ها از نزدیک، حسابی شما را به وجد خواهد آورد. آبشار Kathleen یکی از این آبشارهاست که با 130 متر ارتفاع، یکی از بلندترین آبشارهای کانادا به شمار می‌رود.

تاریخچه‌ای که در دل کوه‌ها پنهان است

Kluane، فقط به خاطر طبیعت شگفت‌انگیزش معروف نیست. این منطقه، سابقه تاریخی طولانی دارد و سکونتگاه‌های باستانی متعددی در آن کشف شده است. مردمان بومی منطقه به نام Champagne و Aishihik بیش از 10 هزار سال در Kluane زندگی می‌کرده‌اند و هنوز هم سنت‌های خود را حفظ کرده‌اند.

چندین موزه و مرکز فرهنگی در پارک وجود دارد که می‌توانید با بازدید از آن‌ها، با تاریخ و فرهنگ مردم بومی Kluane آشنا شوید. با گوش سپردن به داستان‌های آن‌ها، گویی صدای کوه‌ها را می‌شنوید که تاریخ این سرزمین را برایتان زمزمه می‌کنند.

به جستجوی گنجینه های تاریخی بروید

 آثار به جا مانده از سکونت انسان های اولیه در این منطقه قدمتی بیش از 8000 سال دارند. می توانید به بازدید از دهکده تاریخی Kluane Lake که مربوط به اواخر قرن 19 میلادی است، رفته و با شیوه زندگی مردم در آن دوران آشنا شوید.

همچنین در جای جای پارک، می توان بقایای ابزارهای شکار و ماهیگیری بومیان منطقه را مشاهده کرد که نشان از ارتباط عمیق و دیرینه شان با این سرزمین دارد.

قدم به دنیای یخ و صخره بگذارید:

قلب تپنده‌ی Kluane، رشته‌کوه‌های Kluane است که بلندترین قله‌ی کانادا، کوه لوگان (Mount Logan) با ارتفاع 5959 متر، را در آغوش خود جای داده است. این رشته‌کوه‌ها، بهشتی برای کوهنوردان، یخ‌نوردان و علاقه‌مندان به فعالیت‌های چالش‌برانگیز است. اگر به دنبال تجربه‌ای هیجان‌انگیز هستید، می‌توانید به یکی از تورهای یخ‌نوردی یا صعود به قله‌های مرتفع بپیوندید.

اما Kluane فراتر از کوه‌های بلند است. یخچال‌های طبیعی عظیم این پارک، مانند Kaskawulsh Glacier و Slims River Glacier، هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کنند. تماشای این دیوارهای یخی عظیم که در طول هزاران سال شکل گرفته‌اند، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی خواهد بود. می‌توانید با تورهای پیاده‌گردی یا هلی‌کوپتری به این یخچال‌ها نزدیک شوید و شکوه طبیعت را از نزدیک لمس کنید.

در میان دره‌های سرسبز قدم بزنید:

در کنار قله‌های پوشیده از برف و یخ، Kluane دارای دره‌های سرسبز و خرمی است که با گل‌های وحشی رنگارنگ، جنگل‌های انبوه و رودخانه‌های خروشان آراسته شده‌اند. این دره‌ها مانند واحه‌ای در دل کوهستان هستند و فرصت‌های بی‌نظیری برای پیاده‌گردی، دوچرخه‌سواری و ماهیگیری را در اختیار شما قرار می‌دهند.

یکی از محبوب‌ترین مسیرهای پیاده‌گردی در Kluane، مسیر Sheep Lake Trail است. این مسیر از میان تپه‌های سرسبز و دره‌های پوشیده از درختان کاج می‌گذرد و شما را به دریاچه‌ای زیبا با منظره‌ای خیره‌کننده از کوه‌های اطراف می‌رساند.

در جستجوی حیات وحش

Kluane خانه‌ی گونه‌های مختلفی از حیوانات وحشی است که دیدن آن‌ها، به هر گشت و گذاری هیجان می‌بخشد. گوسفند شاخ بزرگ Dall، گوزن شمالی، خرس گریزلی، گرگ، روباه، عقاب ماهی‌گیر و گوزن کانادایی تنها بخشی از حیات وحشی هستند که ممکن است در این پارک با آن‌ها روبرو شوید.

اگر به دنبال فرصتی برای تماشای حیات وحش از نزدیک هستید، می‌توانید به تورهای مخصوص سافاری یا قایق‌سواری در رودخانه‌ها بپیوندید. همچنین، با کمی صبر و ح luck، ممکن است در مسیرهای پیاده‌گردی خود نیز با این موجودات دوست‌داشتنی روبرو شوید.

تجربه‌ای فراموش‌نشدنی در زیر آسمان پرستاره

یکی از جذابیت‌های Kluane، آسمان شب پرستاره‌ی آن است. به دلیل دوری از آلودگی‌های نوری، می‌توانید شاهد تماشایی‌ترین نمایش ستارگان باشید. در طول شب‌های صاف، می‌توانید کهکشان راه شیری را با تمام شکوه و جلالش تماشا کنید.

اگر به نجوم علاقه دارید، می‌توانید از برنامه‌های رصد ستارگان که توسط پارک ملی برگزار می‌شود، استفاده کنید. همچنین، می‌توانید در یکی از اقامتگاه‌های مجهز به تلسکوپ اقامت داشته باشید و به کاوش در دنیای اسرارآمیز آسمان بپردازید.

بهترین زمان سفر به Kluane

با توجه به شرایط آب و هوایی، بهترین زمان برای سفر به پارک ملی Kluane از اواخر خرداد تا اواخر شهریور است. در این بازه زمانی، هوا مطبوع و آفتابی است و امکان انجام فعالیت های مختلف در فضای باز به راحتی فراهم می شود.

در زمستان، Kluane پوشیده از برف می شود و زیبایی خاص خود را پیدا می کند. البته در این فصل بسیاری از جاده ها و امکانات رفاهی تعطیل هستند و تنها گردشگران حرفه ای با تجهیزات مناسب می توانند از ماجراجویی های زمستانی در این منطقه لذت ببرند.

اقامت در Kluane

در پارک ملی Kluane، گزینه های مختلفی برای اقامت وجود دارد. می توانید در کمپ های مجهز به سرویس بهداشتی و امکانات پخت و پز چادر بزنید، از اقامتگاه های بوم گردی نیز میتوانید استفاده کنید.

انتشار: 28 دی 1402 بروزرسانی: 28 دی 1402 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 467

به "راهنمای ماجراجویی در پارک ملی Kluane کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای ماجراجویی در پارک ملی Kluane کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید