شروع قریب الوقوع پروژه عظیم بندر فاو

به گزارش تعطیلات رو، به گزارش خبرنگاران به نقل المسله، فرحان محیسن الفرطوسی مدیر شرکت ملی بنادر عراق از حضور 200 کارشناس در این کشور و نیز آماده شدن تجهیزات لازم جهت شروع قریب الوقوع پروژه بندر عظیم فاو اطلاع داد.

شروع قریب الوقوع پروژه عظیم بندر فاو

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص توضیح داد: شرکت کره ای دوو از 200 کارشناس دعوت نموده است تا در اجرای پروژه بندر فاو مشارکت داشته باشند.

مدیر شرکت ملی بنادر عراق در ادامه همچنین اضافه نمود: شرکت کره ای از مدتی قبل آنالیز هایی را در محل اجرای پروژه شروع نموده است و نسبت به پاکسازی آن از وجود مین های احتمالی اقدام نموده است تا اینکه نیروی کار حاضر در محل پروژه با مسئله ای روبرو نشود.

طرح عظیم بازسازی و توسعه بندر فاو عراق از آوریل سال 2010 شروع شده و با گذشت بیش از 10 سال، بغداد نه تنها طرح را به انتها نرسانده، بلکه پروژه مذکور پیشرفت چندانی نیز نداشته است و محافل عراقی سنگ اندازی های دولت آمریکا را یکی از دلایل اصلی آن می دانند.

اکنون پس از گذشت این مدت، اخیراً یک شرکت چینی که اقدام به عقد قرارداد با دولت عراق برای ساخت بندر نموده بود، کنار گذاشته شد و شرکت کره ای دوو در این زمینه قراردادی را با بغداد به امضا رسانده است اما این شرکت نیز اعلام نموده که باید مفاد قرارداد تغییر یابد و خواهان پول بیشتری شده است.

مخالفان شرکت کره ای دوو می گویند که کره جنوبی در واقع تابع اوامر آمریکا است و از سوی دیگر پیشنهاد ارائه شده از سوی آن، شامل ساخت یک برنامه با بودجه دولتی عراق و با وامی به میزان 2 میلیارد و 650 میلیون دلار به مدت 4 سال است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 فروردین 1400 بروزرسانی: 27 فروردین 1400 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1630

به "شروع قریب الوقوع پروژه عظیم بندر فاو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع قریب الوقوع پروژه عظیم بندر فاو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید