آمریکا و اتحادیه اروپا خواهان تشکیل فوری تیم مذاکره کننده دولت افغانستان با طالبان شدند

به گزارش تعطیلات رو، نمایندگان آمریکا و اتحادیه اروپا در بیانیه ای مشترک از سران دولت افغانستان و سیاسیون این کشور خواستند تا هر چه زودتر تیم مذاکره نماینده با طالبان را معین نمایند.

آمریکا و اتحادیه اروپا خواهان تشکیل فوری تیم مذاکره کننده دولت افغانستان با طالبان شدند

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، فرستادگان و نمایندگان ویژه اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، نروژ، انگلیس، سازمان ملل و آمریکا در بیانیه ای مشترک تصریح کردند که صلح پایدار در افغانستان تنها به وسیله توافق سیاسی و مذاکره دست یافتنی است.

در این بیانیه از رئیس جمهور، رئیس اجرایی و دیگر رهبران برجسته سیاسی افغانستان خواسته شده تا به طور فوری این کشور را برای گفت وگوهای بین الافغانی و رسمی با طالبان آماده و هر چه زودتر نیز یک تیم مذاکره نماینده فراگیر و ملی را معرفی کند.

در این بیانیه که وزارت خارجه آمریکا آن را منتشر نموده از طرف های درگیر جنگ نیز خواسته شده تا در طی گفت وگوهای بین الافغانی آتش بس را رعایت نمایند تا شرکت نمایندگان بتوانند برای نقشه راه سیاسی آینده افغانستان به توافق برسند.

نمایندگان آمریکا و اتحادیه اروپا همچنین از دولت افغانستان نیز خواستند بطور مؤثر با فساد مبارزه و قوانین مبارزه با فساد را اجرا کند.

آمریکا و اتحادیه اروپا در حالی بر ایجاد تیم مذاکره نماینده با طالبان تأکید می نمایند که کوشش ها برای مشخص تیم مذاکره نماینده واحد توسط دولت افغانستان که مورد پذیرش احزاب سیاسی و نماینده مردم افغانستان باشد، در بیش از یک سال گذشته ناکام بوده است.

همچنین گروه طالبان همیشه اعلام نموده است که دولت افغانستان را به رسمیت نمی شناسد و با آن مذاکره نمی کند.

لازم به ذکر است که گفت وگوهای بین الافغانی صلح قرار است به میزبانی پکن در تاریخ 28 اکتبر برگزار گردد و چین نیز جمعی از چهره های سیاسی، مقامات دولتی افغان و نیز طالبان را برای شرکت در این نشست دعوت نموده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 آبان 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 543

به "آمریکا و اتحادیه اروپا خواهان تشکیل فوری تیم مذاکره کننده دولت افغانستان با طالبان شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا و اتحادیه اروپا خواهان تشکیل فوری تیم مذاکره کننده دولت افغانستان با طالبان شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید