آمریکا و چهار کشور اروپایی بیانیه مشترکی درباره سوریه صادر کردند

به گزارش تعطیلات رو، به گزارش خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، ایالات متحده و چهار کشور اروپایی همزمان با فرارسیدن دهمین سالگرد بحران سوریه، با صدور بیانیه ای مشترک به تکرار اتهامات واهی علیه دمشق پرداختند.

آمریکا و چهار کشور اروپایی بیانیه مشترکی درباره سوریه صادر کردند

با ما سفر کنید و با تور نوروزی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

بر اساس این گزارش، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا، ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه، دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس، هایکو ماس وزیر خارجه آلمان و لوئیجی دی مایو همتای ایتالیایی آنها در این بیانیه با طرح ادعاهای واهی علیه دمشق، به حمایت از تروریست ها پرداختند.

وزرای خارجه آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه و ایتالیا در این بیانیه مدعی شدند که انتخابات ریاست جمهوری سوریه که قرار است در امسال 2021 میلادی برگزار گردد، قرار نیست آزاد یا عادلانه باشد.

این بیانیه با ادعای اینکه جلوگیری از ظهور داعش همچنان اولویت آنهاست، می افزاید: ضروری است که نظام [سوریه] و حامیانش با جدیت در فرایند سیاسی تعامل نمایند و هر فرایند سیاسی باید با حضور تمام سوری ها انجام گیرد.

در این بیانیه ضمن تاکید بر پایبندی به حل مسالمت آمیز بحران سوریه طبق قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل، بار دیگر به ادعای متوسل شدن دولت سوریه به تسلیحات شیمیایی اشاره شده است.

آمریکا و چهار کشور اروپایی همچنین بر حمایت از کوشش های گیر پدرسون نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه تاکید نموده و قطعنامه مذکور را تنها وسلیه حل و فصل بحران سوریه اعلام کردند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 فروردین 1400 بروزرسانی: 12 فروردین 1400 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1597

به "آمریکا و چهار کشور اروپایی بیانیه مشترکی درباره سوریه صادر کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا و چهار کشور اروپایی بیانیه مشترکی درباره سوریه صادر کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید