ابتلای جهانی به کرونا سریع تر شد

به گزارش تعطیلات رو، برآوردهای وبگاه وُرلداُمتر نشان می دهد تعداد کسانی که در جهان به ویروس کووید 19 مبتلا شده اند شامگاه شنبه از 25 میلیون نفر فراتر رفته است.

ابتلای جهانی به کرونا سریع تر شد

به گزارش خبرنگاران از فارس، بر این اساس تا لحظه نگارش این خبر 25,090,697 نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده اند و 844,784 نفر نیز بر اثر آن جان خود را از دست داده اند.

در مقابل اما حدود هفده میلیون و چهارصد و سی هزار نفر از بند این بیماری رهایی پیدا کرده و سلامت خود را به دست آورده اند.

در میان کشورهای آلوده به این ویروس، ایالات متحده آمریکا با حدود شش میلیون و صد هزار نفر، بیشترین شمار مبتلایان در جهان را دارد.

همزمان خبر می رسد که مرکز تحقیق گامالیا که واکسن کرونا در روسیه را تولید کرده، از شروع رسمی آزمایش واکسن کرونا بر 40 هزار شهفرایند این کشور در شهر مسکو خبر داد.

بر اساس آمار اعلامی، آمریکا طی بیست وچهار گذشته 914 مورد فوتی بر اثر ابتلا به این ویروس ثبت کرد. این کشور با حدود 186 هزار جان باخته، در رتبه نخست کشورهای دارای بیشترین موارد فوتی ویروس کرونا ایستاده است.

در این میان قاره آمریکای شمالی و مرکزی حدود هفت میلیون و دویست و پنجاه هزار مبتلا و نزدیک به 269 هزار فوتی، و قاره اروپا تقریبا سه میلیون و پانصد و سی و دو هزار مورد ابتلا و 207 هزار جان باخته را از این آمار به خود اختصاص داده اند.

یکی از نکات قابل توجه آمارهای فرایند شیوع ویروس کرونا، مدت زمان افزایش شمار مبتلایان است. بر اساس بررسی های آماری، ویروس کرونا از زمانی که 14 میلیون را در جهان بیمار کرده بود، دربازه های چهار روزه، یک میلیون نفر را نیز گرفتار خود کرد اما این بار فقط 3 روز طول کشید تا شمار ابتلای جهانی از 25 میلیون نفر عبور کند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 22 مهر 1399 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1258

به "ابتلای جهانی به کرونا سریع تر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابتلای جهانی به کرونا سریع تر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید