ابراز نگرانی رقیب انتخاباتی ترامپ از گسترش تنش میان واشنگتن و تهران

به گزارش تعطیلات رو، خبرنگاران آنلاین:نامزد انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا نسبت به سیاست های دونالد ترامپ در قبال ایران ابراز نگرانی کرد.

ابراز نگرانی رقیب انتخاباتی ترامپ از گسترش تنش میان واشنگتن و تهران

به گزراش ایسنا به نقل از دیلی میل، جو بایدن، معاون باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 این کشور در انتقاد از سیاست های ترامپ در قبال ایران گفت: او یک سال دیگر در پیش دارد. می تواند به راحتی ما را درگیر جنگی تصادفی در ایران کند. او بدون این که درکی از عملکردش داشته باشد، می تواند ما را وارد یک درگیری کند. این [مقطع] زمانی حساس میان اکنون و نوامبر بعدی است.

انتقاد بعضی از سیاست مداران آمریکایی از جمله بایدن به ترامپ در پی سیاست های یک جانبه و قهری دولت او در قبال ایران مطرح می گردد.

دولت ترامپ در همان ابتدا با مطرح کردن این ادعا که توافق هسته ای توافقی جامع نبوده و نقص دارد و ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته ای است، به طور یک جانبه از توافق هسته ای خارج شد و ضمن بازگرداندن تحریم های پیشین آمریکا علیه ایران، تحریم های جدیدی نیز بر آن اعمال کرد که مصداق تروریسم مالی علیه ملت ایران است.

به دنبال این اقدام، تنش در روابط واشنگتن- تهران بیش از هر زمان دیگری شدت یافته است و بسیاری از کشورها همچون بعضی سیاست مداران آمریکا نگران گسترش دامنه درگیری میان این دو کشور هستند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 584

به "ابراز نگرانی رقیب انتخاباتی ترامپ از گسترش تنش میان واشنگتن و تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز نگرانی رقیب انتخاباتی ترامپ از گسترش تنش میان واشنگتن و تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید