ادامه استقرار ارتش سوریه در مرز ترکیه و استقبال مردم

به گزارش تعطیلات رو، ارتش سوریه در شمال استان الحسکه به ویژه در شمال غرب شهر قامشلی به استقرار نیروهای خود ادامه داد و در طول این جهت، با استقبال گسترده ساکنان روبرو شد.

ادامه استقرار ارتش سوریه در مرز ترکیه و استقبال مردم

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، استقرار نیروهای ارتش سوریه در شمال استان الحسکه واقع در شمال شرق این کشور همچنان ادامه دارد.

این استقرار در راستای توافق ترکیه و روسیه در شهر سوچی است؛ توافق ده بندی که بر تعهد طرفین به تمامیت ارضی و حاکمیت سوریه، تضمین امنیت ملی ترکیه، اقدام مشترک درباره گروه های جدایی طلب و مقابله با تروریسم تأکید دارد.

مسکو ضامن اصلی اجرای این توافق است. بر اساس این توافق، ارتش سوریه در مرزهای مشترک با ترکیه مستقر می گردد؛ توافقی که انتها رؤیا آمریکا و ترکیه برای ایجاد منطقه موسوم به امن در شمال سوریه است (جزئیات بیشتر).

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که یگان هایی از ارتش سوریه که در شهر قامشلی در نزدیکی مرزهای ترکیه حضور داشتند، به شمال غرب این شهر حرکت کردند.

نیروهای سوری پس از حرکت به سمت مرزهای ترکیه، در روستای ام الکیف مستقر شدند تا با هر گونه حمله ترکیه مقابله و از غیرنظامیان حاضر در این منطقه حمایت نمایند. این روستا در جهت تل تمر-رأس العین قرار گرفته است

شماری از نیروهای ارتش سوریه هم بعدظهر آدینه (روز گذشته) در غرب قامشلی مستقر شدند و پلیس نظامی روسیه نیز از این شهر به سمت مرز ترکیه، گشت زنی خود را شروع کرد.

در هنگام عبور ارتش سوریه به سمت شمال غرب استان الحسکه، شمار زیادی از ساکنان این مناطق، شعارهای حمایتی از ارتش سوریه سر دادند. شعارهایی مانند حیا الله ولدنا الأبطال... حیا الله جیشنا (خداوند فرزندان قهرمان ما را زنده نگه دارد... خداوند فرزندان ارتش ما را زنده نگه دارد.

ارتش سوریه از سیزدهم اکتبر جاری، استقرار خود را در مناطق مختلفی از استان های الحسکه، رقه و شمال استان حلب شروع نموده است تا بتواند با تجاوز مجدد و احتمالی ترکیه مقابله کند.

وضحه یکی از ساکنان این مناطق است که به خبرنگار سانا می گوید نمی توانم احساسم را شرح دهم. وی تأکید دارد که این منطقه، هشت سال با قتل، ترس و حملات مسلحانه روبرو بوده ولی از امروز به بعد، [و پس از از ورود ارتش] راحت زندگی می کنیم.

خبرنگار سانا می گوید به محض اینکه خبر حرکت ارتش سوریه برای استقرار در مناطق جدید پخش شد، مردم شهر الحسکه به صورت خودجوش در میادین و جهتهای اصلی که کاروان ارتش از آن عبور می کرد، گرد هم جمع شدند تا از ارتش قدردانی نمایند.

در روستاهای غرب الحسکه نیز مردم روستاها جمع شدند و با گل از ارتش سوریه استقبال کردند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 آذر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 603

به "ادامه استقرار ارتش سوریه در مرز ترکیه و استقبال مردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه استقرار ارتش سوریه در مرز ترکیه و استقبال مردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید