افشای حمایت های انگلیس از جنایت های عربستان در یمن

به گزارش تعطیلات رو، یک وب سایت انگلیسی حمایت های این کشور از ائتلاف متجاوز سعودی علیه یمن را فاش کرد.

افشای حمایت های انگلیس از جنایت های عربستان در یمن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از سعودی لیکس، یک تحقیقات انگلیسی تخلفات مربوط به جنایات جنگی در زندان های متعلق به ائتلاف سعودی در یمن را با حمایت رسمی دولت انگلیس فاش کرد.

یک وب سایت تحقیقاتی انگلیسی بیان کرد که نیروهای انگلیسی در فرودگاه الغیضه در شرق یمن با هدف آموزش نیروهای سعودی مسئول اداره زندان این فرودگاه حضور دارند.

بر اساس گزارش این وب سایت زندان های آل سعود در یمن به جرایمی از جمله شکنجه، ناپدید شدن یا اخراج اجباری از مرزهای یمن مرتکب می شوند.

پیش از این وزارت دفاع دولت نجات ملی یمن بیان کرد انگلیس به وسیله خدمات مستشاری و هم مشارکت میدانی در حمایت از دشمن سعودی در جنگ یمن نقش دارد.

اخیراً یک سند یمنی فشاری را که عربستان سعودی برای مخفی کردن زندانهای سری خود در یمن و نقض شدید حقوق بشری و بعلاوه شکنجه در آنها اعمال نموده است را فاش کرد.

این سند که به وسیله ویکی لیکس سعودی به دست آمده است ، فشار جعلی عربستان بر دادستان کل یمن را برای گزارش های جعلی در مورد انکار وجود زندان های سری متعلق به ائتلاف متجاوز سعودی در یمن را نشان می دهد. این اقدام عربستان برای فرار از تحریم های بین المللی و ترس از اقدام و واکنش سازمان های حقوق بشری، پس از نظارت سازمان های بین المللی بر زندان های مخفی عربستان سعودی و امارات در المهره انجام شده است.

اخیرا سازمان حقوق بشر و آزادی سام در گزارشی از اقدام رژیم سعودی با مشارکت امارات در بازداشت و شکنجه صدها یمنی در زندانهای غیر قانونی در داخل عربستان و یمن اطلاع داد.

در این گزارش آمده است که یک تیم میدانی از این سازمان ده ها گروهی را که به صورت خودسرانه دستگیر و ناپدید شده اند و بعضی از آنها تحت شکنجه قرار گرفته و کشته شده اند، آنالیز نموده است.

آسوشیتدپرس در ژوئن 2018 جزئیات تکان دهنده ای از زندانهای امارات در جنوب یمن فاش کرد که در آن بازداشت شدگان مورد خشونت جنسی قرار می گیرند که بر اساس این گزارش وحشیانه ترین روش برای گرفتن اعتراف از بازداشت شدگان در نظر گرفته شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1791

به "افشای حمایت های انگلیس از جنایت های عربستان در یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشای حمایت های انگلیس از جنایت های عربستان در یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید