افشای سو ءاستفاده وزارت بازرگانی آمریکا از شبکه های اجتماعی

به گزارش تعطیلات رو، وزارت بازرگانی آمریکا اظهار داشت یکی از زیرمجموعه های این وزارتخانه از حد و مرز وظایف و مسئولیت های خود فراتر رفته و به بهانه مقابله با اطلاعات دروغین حساب های مردم آمریکا در شبکه های اجتماعی را کنترل نموده است.

افشای سو ءاستفاده وزارت بازرگانی آمریکا از شبکه های اجتماعی

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از ورج، واحد یادشده موسوم به آی تی ام اس وظیفه رسیدگی به امنیت داخلی را در وزارتخانه مذکور بر عهده داشته است. ولی به بهانه مقابله با اخبار و اطلاعات جعلی تحقیقات جنایی را از کارکنان وزارت بازرگانی و شهروندان آمریکایی انجام داده و به تجسس از حساب های آنها در شبکه های اجتماعی پرداخته است.

بر اساس تحقیقات داخلی وزارت بازرگانی آمریکا، واحد تحقیقات و خدمات مدیریت تهدید هیچ اختیار قانونی برای انجام این تحقیقات جنایی نداشته و به دلیل این تخلف باید ظرف 90 روز منحل گردد. قرار است وظایف امنیتی این واحد بر عهده دیگر واحدهای وزارت بازرگانی آمریکا گذاشته گردد.

جینا رایموندو ، وزیر بازرگانی در بیانیه ای در این مورد گفت: مهمترین اولویت ما ایجاد محیطی در وزارت بازرگانی است که در آن کارکنان احساس امنیت و احترام نمایند. ما متعهد به حفظ امنیت خود هستیم، اما به همان مقدار متعهد به حفظ حریم خصوصی و آزادی های مدنی کارکنان و عموم مردم هستیم.

بر اساس آنالیز ها، این واحد متخلف حساب های کاربران زیادی را در شبکه های اجتماعی مانند توئیتر آنالیز نموده و بهانه آن برای این کار یافتن نظرات انتقادی و حاوی اطلاعات دروغ در ارتباط با سرشماری عمومی آمریکا بوده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1852

به "افشای سو ءاستفاده وزارت بازرگانی آمریکا از شبکه های اجتماعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشای سو ءاستفاده وزارت بازرگانی آمریکا از شبکه های اجتماعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید