افغانستان برج مراقبت آمریکا برای ایران، روسیه و چین

به گزارش تعطیلات رو، خبرنگاران: خلیل نوری رئیس اتاق فکر افغانستان گفت که نظامیان آمریکایی پس از سال 2014 در افغانستان باقی می مانند، تحرکات کشورهای همسایه مانند ایران، روسیه، چین و پاکستان را تعقیب و پیگیری می نمایند.

افغانستان برج مراقبت آمریکا برای ایران، روسیه و چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خلیل نوری رئیس اتاق فکر افغانستان، با تأکید بر حل غیرنظامی و صلح آمیزمسائل این کشور گفت: نظامیان آمریکایی که پس از سال 2014 در افغانستان باقی می مانند، تحرکات کشورهای همسایه مانند ایران، روسیه، چین و پاکستان را تعقیب و پیگیری می نمایند.

نوری اضافه نمود: حفظ تعداد کمی از نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان این فرصت را به واشنگتن می دهد تا بر فعالیت های ایران، پاکستان، چین روسیه نظارت کند.

وزارت امور خارجه آمریکا گفت: مأموریت نظامی نیروهای آمریکایی تا خاتمه سال 2014 میلادی به اتمام می رسد و تعداد کمی از این نیروهای برای آموزش و پشتیبانی نیروهای امنیتی افغانستان در این کشور پس از 2014 میلادی باقی خواهند ماند.

رئیس اتاق فکر افغانستان گفت: در گذشته، افغانستان یک کشور و دولت بافر بود اما اکنون تبدیل به یک برج مراقبت شده است.

وی اضافه نمود: با توجه به موقعیت استراتژیک عالی افغانستان، این کشور بهترین منطقه برای تحت نظر قرار دادن نیروگاه ها و فعالیت های هسته ای ایران، پاکستان، چین و روسیه برای آمریکا است.

کشور و دولت بافر کشوری است که میان 2 یا چند قدرت رقیب و دشمن قرار گرفته که از جنگ میان این قدرت ها جلوگیری می نماید.

به گفته خلیل نوری، آمریکا برخلاف تعهدات خود مبنی بر خروج کامل نظامیان این کشور از افغانستان، تعدادی از نیروهای خود را برای مدت طولانی در افغانستان حفظ خواهد نمود.

رئیس اتاق فکر افغانستان با اشاره به ناتوانی نیروهای امنیتی این کشور در مقابله با طالبان گفت: اگر نیروهای خارجی کامل اخراج شوند، نیروهای افغان نمی توانند از مردمشان به خوبی مراقبت نمایند.

براساس پیمان امنیتی واشنگتن-کابل، حدود 10 هزار سرباز آمریکایی را در افغانستان پس از 2014 حفظ می نماید.

این در حالی است که اوباما رئیس جمهور آمریکا در ماه می امسال میلادی از خاتمه جنگ 13 ساله افغانستان و خروج کامل نظامیان این کشور خبر داده بود.

اوباما اعلام نموده بود: 9 هزار و 800 سرباز آمریکایی از اوایل سال 2015 میلادی مأموریت آموزشی و حمایتی خودشان در افغانستان را شروع می نمایند.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 29 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 623

به "افغانستان برج مراقبت آمریکا برای ایران، روسیه و چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افغانستان برج مراقبت آمریکا برای ایران، روسیه و چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید