افغانستان، عبدالله: پاکستان به درخواست دولت فراگیر گذرگاه چمن-سپین بولدک را باز کرد

به گزارش تعطیلات رو، عبدالله گفت که نخست وزیر پاکستان به درخواست وی با بازگشایی گذرگاه چمن-سپین بولدک به روی کالاهای ترانزینی افغانستان موافقت کرد.

افغانستان، عبدالله: پاکستان به درخواست دولت فراگیر گذرگاه چمن-سپین بولدک را باز کرد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، عبدالله عبدالله در پیامی از عمران خان نخست وزیر پاکستان برای باز کردن گذرگاه مرزی چمن-سپین بولدک قدردانی کرد و افزود که بازگشایی این گذرگاه مرزی به درخواست وی اجرا شده است.

این در حالی است که اشرف غنی و عبدالله هر دو خود را پیروز انتخابات می دانند اما سفیر پاکستان در مراسم تحلیف موازی دو طرف در مراسم غنی حاضر شد و نخست وزیر پاکستان نیز برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به غنی تبریک گفته بود.

عبدالله در فیسبوکش نوشت که تجار و افغان در دیدار با وی ضمن ابراز نگرانی از شرایط پیش آمده اظهارداشتند که به دلیل مسدودشدن مرز و توقف اموالشان خسارت زیادی می بینند و از او به عنوان رئیس جمهور دولت فراگیر خواستند تا این موضوع را با پاکستان در میان گذاشته و حل نماید .

وی افزود که در دیدار اخیرش با سفیر پاکستان در کابل این درخواست را مطرح نمود و اکنون سفارت پاکستان و اتاق تجارت افغانستان از باز شدن این گذرگاه به روی کالاهای متوقف شده ترانزیتی بازرگانان افغان خبر دادند .

عبدالله همچنین افزود که این اقدام گامی ارزنده در راستای بهبود روابط میان دو کشور می باشد .

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 937

به "افغانستان، عبدالله: پاکستان به درخواست دولت فراگیر گذرگاه چمن-سپین بولدک را باز کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افغانستان، عبدالله: پاکستان به درخواست دولت فراگیر گذرگاه چمن-سپین بولدک را باز کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید