اقدام جدید ترامپ علیه ایران به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، دولت آمریکا به ریاست دونالد ترامپ امروز پنجشنبه شرایط اضطرار ملی در قبال ایران را برای یکسال دیگر تمدید کرد.

به گزارش تعطیلات رو، خبرنگاران:دولت آمریکا به ریاست دونالد ترامپ امروز پنجشنبه شرایط اضطرار ملی در قبال ایران را برای یکسال دیگر تمدید کرد.

اقدام جدید ترامپ علیه ایران به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، دولت آمریکا به ریاست دونالد ترامپ امروز پنجشنبه شرایط اضطرار ملی در قبال ایران را برای یکسال دیگر تمدید کرد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، دولت آمریکا به ریاست دونالد ترامپ امروز پنجشنبه شرایط اضطرار ملی در قبال ایران را برای یکسال دیگر تمدید کرد.

این بیانیه یادآوری نموده رئیس جمهور وقت آمریکا در تاریخ 14 نوامبر 1979 با صدور فرمان اجرایی شماره 12170 در قبال ایران شرایط اضطراری اعلام نموده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: روابط ما با ایران هنوز عادی نشده و فرایند اجرای توافقات مورخ 19 ژانویه 1981 با این کشور ادامه دارند. به این دلیل، شرایط اضطرار ملی اعلام شده در تاریخ 14 نوامبر 1979 و تدابیر اتخاذشده در آن روز برای رسیدگی به آن شرایط اضطراری باید تا بعد از 14 نوامبر 2019 ادامه پیدا کند.

کاخ سفید در این بیانیه تأکید نموده شرایط اضطراری فعلی که به موجب فرمان اجرایی شماره 12170 علیه ایران اعمال شده با شرایط اضطراری دیگری که ذیل فرمان شماره 12957 و از تاریخ 15 مارس 1995 اعمال شده تفاوت دارد.

جیمی کارتر، رئیس جمهور اسبق آمریکا فرمان اجرایی شماره 12170 را روز 14 نوامبر 1979، ده روز بعد از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران صادر کرد. این فرمان خواهان توقیف دارایی های حکومت ایران در خاک آمریکا است.

دیگر فرمان اجرایی (شماره 12957) از 15 مارس 1995 توسط دولت بیل کلینتون برای منع بعضی معاملات مربوط به توسعه نفتی ایران صادر شد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 25 آذر 1399 بروزرسانی: 25 آذر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1387

به "اقدام جدید ترامپ علیه ایران به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، دولت آمریکا به ریاست دونالد ترامپ امروز پنجشنبه شرایط اضطرار ملی در قبال ایران را برای یکسال دیگر تمدید کرد." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدام جدید ترامپ علیه ایران به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، دولت آمریکا به ریاست دونالد ترامپ امروز پنجشنبه شرایط اضطرار ملی در قبال ایران را برای یکسال دیگر تمدید کرد."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید