بایدن: اکنون زمان شروعی تازه است

به گزارش تعطیلات رو، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در واکنش به پیشتازی خود در آراء برگزینندگان این کشور، گفت اکنون زمان شروعی تازه و رقم زدن صفحه ای جدید در تاریخ این کشور است.

بایدن: اکنون زمان شروعی تازه است

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، جو بایدن نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بامداد سه شنبه به پیشتازی خود در فرایند رأی دهی مجمع برگزینندگان آمریکا (الکترال کالج) واکنش نشان داد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، بایدن با صدور بیانیه ای در این باره گفت: اگر کسی تا پیش از این نمی دانست، اکنون همه ما می دانیم. چیزی که در قلب مردم آمریکا می تپد، دموکراسی است.

وی ادامه داد: در این نبرد برای روح آمریکا، دموکراسی پیروز شد. ما، مردم رأی دادیم. اعتماد به ساختارهای ما حفظ شد. یکپارچگی انتخابات ما پابرجا ماند.

این سیاستمدار دموکرات همچنین گفت: اکنون زمان شروعی تازه است. برای متحد شدن و برای احیا.

به نوشته رسانه های آمریکایی، بایدن قرار است این بیانیه را بعد از اعلام نتیجه نهایی فرایند رأی دهی الکترال کالج قرائت کند که فعلا بخش هایی از آن در رسانه ها منتشر شده است.

538 نماینده موسوم به گزیننده های رئیس جمهور با شرکت در جلساتی در ایالت های خود رأیشان را بر اساس نتایج آرای مردمی به یکی از دو نامزد انتخابات خواهند داد.

اولین ایالت هایی که رأی گیری در آنها از ساعت 10 صبح به وقت محلی شروع شده ایندیانا، نیوهمپشایر، تنسی و ورمونت هستند.

آرای الکترال روز 6 ژانویه 2021 طی جلسه ای در کنگره با حضور اعضای مجلس سنا و مجلس نمایندگان شمارش خواهد شد.

به نوشته وبگاه بلومبرگ، شش ایالت میشیگان، آریزونا، جورجیا، نوادا، پنسیلوانیا و ویسکانسین، که ترامپ با شکایت های حقوقی سعی در تغییر نتیجه آراء آنها داشت، به بایدن رأی داده اند.

این در حالی است که پیش از این، سیدنی پاول وکیل پیشین ترامپ گفته بود رئیس جمهور آمریکا می تواند برای پیشبرد ادعاهای خود درباره نادرست بودن نتیجه انتخابات، به قانون اجرایی سال 2018 مبنی بر دخالت کشورهای خارجی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور متوسل گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 بهمن 1399 بروزرسانی: 9 بهمن 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1470

به "بایدن: اکنون زمان شروعی تازه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن: اکنون زمان شروعی تازه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید