بایگانی راکد شهرداری همدان به اسناد ملی تبدیل می گردد

به گزارش تعطیلات رو، رئیس اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور با اشاره به وجود اسنادی از عصر قاجار، پهلوی و اوایل انقلاب در بایگانی راکد شهرداری همدان گفت: این سندها قابلیت حفظ و حراست به عنوان آثاری ارزشمند و میراث گذشتگان را دارد.

بایگانی راکد شهرداری همدان به اسناد ملی تبدیل می گردد

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا تکلو شنبه 7 تیر اظهار کرد: اسناد باارزشی از اواخر دوره قاجار، پهلوی اول و دوم و سال های نخست انقلاب در بایگانی راکد شهرداری وجود دارد و علاوه بر آن پرونده ها و مکاتبات اداری قابل توجهی نیز در بایگانی ها جمع آوری شده که ضروری است با حضور کارشناسان مرکز اسناد همدان ارزشیابی و معین تکلیف شوند.

رئیس اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور افزود: این اسناد پس از انتقال به مرکز اسناد، میکروب زدایی و بازسازی شده و پس از طبقه بندی و فهرست نویسی به وسیله سایت کتابخانه ملی ایران در اختیار محققان و تاریخ پژوهان ایران و دنیا قرار می گیرد.

تکلو گفت: در پی توافق سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و استقبال شورای اسلامی و شهرداری همدان از اجرای آن در همدان، آنالیز کارشناسی و معین تکلیف اوراق راکد شهرداری همدان با همکاری مرکز اسناد غرب کشور در دستور کار قرارگرفته است.

رئیس اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور از اقدام ارزنده شورای اسلامی و شهرداری در راستای حفاظت از میراث مکتوب و اسناد هویت مردم همدان قدردانی کرد و افزود: رفتار فرهنگی و دغدغه مندانه این نهاد می تواند الگویی برای سایر نهادهای دولتی و خصوصی برای حفاظت از میراث مکتوب استان باشد که بخشی از هویت ملی کشور محسوب می گردد.

وی از همکاری اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور با شهرداری همدان در توسعه محتوایی موزه مردم شناسی همدان اطلاع داد و گفت: شهرداری همدان تصمیم به راه اندازی موزه و مرکز مطالعات مردم شناسی شهر همدان گرفته و زیرساخت لازم آماده شده که از منابع بزرگ آرشیو ملی ایران برای غنی تر شدن این موزه استفاده می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1170

به "بایگانی راکد شهرداری همدان به اسناد ملی تبدیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایگانی راکد شهرداری همدان به اسناد ملی تبدیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید