با امتیاز های دیجی کلاب خود به مهار آتش سوزی یاری کنید

به گزارش تعطیلات رو، دیجی کالا در راستای کمک به مهار آتش سوزی جنگل های زاگرس طرح کمک نگهبانان زاگرس را شروع کرد. از این رو کاربران برای تهیه لوازم مورد احتیاج جهت مهار آتش سوزی های گسترده در جنگل های زاگرس می توانند با امتیازهای دیجی کلاب خود در این طرح مشارکت نمایند.

با امتیاز های دیجی کلاب خود به مهار آتش سوزی یاری کنید

جنگل های زاگرس با وسعت 6 میلیون هکتار، بیشترین تراکم گونه های مختلف بلوط در ایران را دارد و حدود 40 درصد آب کشور را تامین می نماید. علاوه بر این، زاگرس زیستگاه گونه های مهم گیاهی مانند لاله واژگون، ریواس، بیلهر و گونه های جانوری مانند پلنگ ایرانی، خرس قهوه ای، بز و گوسفند کوهی، انواع سمندرها و… است.

در سال های اخیر، شاهد آتش سوزی های گسترده که یکی از اصلی ترین عوامل در نابودی جنگل ها است هستیم. این آتش سوزی های گسترده در کنار کمبود نیروی انسانی کافی، باعث شده حضور مردم محلی و انجمن های مردم نهاد نقشی موثر و مهم در مهار این آتش سوزی ها ایفا نمایند. اما با تمامی کوشش های انجام شده متاسفانه به علت نبود امکانات مناسب، این اقدامات توانایی پاسخگویی این مقدار از آتش سوزی را ندارد. با این حال هر ساله نیروهای داوطلب با همین حداقل امکانات ایمنی در صحنه حاضر می شوند و بدون هیچ چشم داشتی به مهار آتش سوزی ها کمک می نمایند.

متاسفانه در سال گذشته 7 نفر از جوانان کشورمان در حین مهار آتش سوزی جنگل های زاگرس جان شان را از دست داد ند، و این اتفاق هر ساله در حال رخ دادن است. اما می توان با تهیه اقلامی مانند دمنده هوا، لباس و کفش مناسب، بی سیم، کوله پشتی، دست کش، کلاه آفتاب گیر، هدلایت، بیلچه و … برای این قهرمانان، باعث افزایش سرعت مهار آتش، و جلوگیری از بسکمک از حوادث تلخ شد.

ما چگونه می توانیم به طرح کمک نگهبانان زاگرس کمک کنیم؟

دیجی کالا در راستای مسئولیت اجتماعی خود و با همکاری انجمن سبزگامان زاگرس پویش کمک نگهبانان زاگرس را راه اندازی کرد، تا با کمک کاربران خود و عموم مردم در راستای حمایت از مردم محلی و کمک به حفظ میراث گرانبهای زاگرس، تجهیزات این سازمان مردم نهاد را جهت کنترل و مهار آتش فراهم کند.

کاربران دیجی کالا می توانند به وسیله امتیازهای دیجی کلاب خود در این کمپین مشارکت داشته باشند: در این روش، کاربران می توانند به وسیله دیجی کلاب با اختصاص 70 امتیاز معادل 10 هزار تومان و 300 امتیاز معادل 50 هزار تومان برای خرید ابزار لازم در کنترل آتش سوزی زاگرس سهم داشته باشند. پس از تجمیع امتیازهای اهدا شده به این طرح، دیجی کالا هم کالاهای موردنیاز این سازمان مردم نهاد را تامین و ارسال خواهد نمود.

مشارکت عموم مردم در پویش کمک نگهبانان زاگرس دیجی کالا، گامی مهم در حمایت از جنگل های زاگرس و این میراث گرانبهاست.

منبع: فرارو
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1790

به "با امتیاز های دیجی کلاب خود به مهار آتش سوزی یاری کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با امتیاز های دیجی کلاب خود به مهار آتش سوزی یاری کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید