تامین یک سوم کالاهای بازار افغانستان از گمرک دوغارون

به گزارش تعطیلات رو، مدیرکل گمرک دوغارون گفت: با توجه به کیفیت و بازار پسندی محصولات ایرانی از طرف بازار افغانستان هم اکنون یک سوم کالاهای مورد احتیاج این کشور به وسیله مرز دوغارون تامین می گردد.

تامین یک سوم کالاهای بازار افغانستان از گمرک دوغارون

به گزارش ، مدیرکل گمرک دوغارون گفت: با توجه به کیفیت و بازار پسندی محصولات ایرانی از طرف بازار افغانستان هم اکنون یک سوم کالاهای مورد احتیاج این کشور به وسیله مرز دوغارون تامین می گردد.

محمد کوه گرد اضافه کرد: بازار هرات دومین بازار کشور افغانستان است که با مرز دوغارون 120کیلومتر فاصله دارد.

وی به واردات انواع کالا از افغانستان نیز اشاره نمود و گفت : انواع دانه های روغنی.سنگ های ساختمانی از مهمترین اقلام وارداتی به گمرک مرزی دوغارون است.

مدیرکل گمرک دوغارون گفت: مهمترین اقلام صادراتی از این گمرک به سمت افغانستان شامل انواع مصالح ساختمانی و فرآورده های نفتی است .

کوه گرد اضافه کرد: روزانه 350دستگاه کامیون به وسیله این گمرک صادرات و ترانزیت انواع کالا به افغانستان را انجام می دهند و 350دستگاه کامیون خالی و 12دستگاه کامیون همراه با بار هم از افغانستان وارد گمرک دوغارون می شوند.

گمرک مرزی دوغارون پل ارتباطی ایران با دیگر کشورهای آسیای میانه است و نقش بسزایی در اشتغالزایی جونان جویای کار شهرستان تایباد داشته است.

هم اکنون بیش از 200شرکت حمل و نقل و تجاری در مرز دوغارون فعالیت دارند و 100درصد فعالیت های گمرکی در این گمرک مرزی بر اساس سامانه جامع امور گمرکی انجام می گردد.

گمرک دوغارون در 18کیلومتری شهر تایباد و همجوار با کشور افغانستان با قدمتی 100ساله در زمره پنج گمرک برتر کشور از نظر حجم عملیات صادرات و ترانزیت خروجی است .

تایباد در 225کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار گرفته است.

منبع: صداوسیما

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 681

به "تامین یک سوم کالاهای بازار افغانستان از گمرک دوغارون" امتیاز دهید

1 کاربر به "تامین یک سوم کالاهای بازار افغانستان از گمرک دوغارون" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تامین یک سوم کالاهای بازار افغانستان از گمرک دوغارون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید