تاکید عراقچی بر ضرورت برخورد جامعه جهانی با تحریم های یکجانبه آمریکا

به گزارش تعطیلات رو، دبیرکل سیاسی وزارت امور خارجه نروژ با معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان، به صورت تلفنی رایزنی کرد.

تاکید عراقچی بر ضرورت برخورد جامعه جهانی با تحریم های یکجانبه آمریکا

به گزارش خبرنگاران، بعد از ظهر روز چهارشنبه هاترُم؛ قائم مقام وزارت امور خارجه نروژ در تماس تلفنی با سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امورخارجه کشورمان در خصوص روابط دوجانبه، سرایت جهانی ویروس کرونا، تحولات منطقه ای و بین المللی مصاحبه و مصاحبه کرد.

به گزارش خبرنگاران، در این گفت وگو سید عباس عراقچی ضمن اشاره به شیوع گسترده و جهانی ویروس کرونا و ضرورت همکاری کلیه کشورها برای مقابله با آن، به تحریم های غیر قانونی و یکجانبه آمریکا علیه مردم ایران در این شرایط سخت پرداخت و بر ضرورت برخورد جامعه جهانی با این اقدام غیرقانونی و ضدانسانی آمریکا تاکید کرد.

برگزاری دور آینده نشست مشورت های سیاسی بین دو کشور در اسلو، تحولات منطقه ای از جمله ابتکار صلح هرمز، برقراری صلح و آشتی در افغانستان، آخرین شرایط عراق و ضرورت تداوم کمک های بشردوستانه به یمن نیز در این تماس تلفنی مورد مصاحبه قرار گرفت.

مقام نروژی ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت ایران در امر مقابله با ویروس کرونا به سیاست چند جانبه گرایی کشورش در عرصه جهانی و کمک به نهادهای بین المللی برای تامین سلامت و بهداشت مردم و نیز تداوم رایزنی و مشورت با ایران درخصوص امنیت و ثبات در خلیج فارس و غرب آسیا تاکید داشت.

در این گفت وگوی تلفنی هاترم از سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه برای سفر به اسلو پس از بحران کرونا دعوت به عمل آورد که مورد استقبال وی قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1026

به "تاکید عراقچی بر ضرورت برخورد جامعه جهانی با تحریم های یکجانبه آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید عراقچی بر ضرورت برخورد جامعه جهانی با تحریم های یکجانبه آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید