تاکید نخست وزیران قزاقستان و سنگاپور بر توسعه همکاری های مالی

به گزارش تعطیلات رو، نخست وزیران قزاقستان و سنگاپور بر ضرورت توسعه همکاری های میان دو کشور در زمینه های مالی، تجاری و فناوری تاکید کردند.

تاکید نخست وزیران قزاقستان و سنگاپور بر توسعه همکاری های مالی

برای دیدن توسعه یافته ترین شهر آسیا، با تور سنگاپور همراه شوید.

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در دوشنبه، باکیت جان ساگین تایف نخست وزیر قزاقستان در سفر به سنگاپور با لی هسین لونگ نخست وزیر و همچنین روسا و نمایندگان شرکت های بزرگ این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

بنابر اطلاعیه بخش مطبوعاتی دفتر نخست وزیر قزاقستان، ساگین تایف و لونگ پیرامون طیف وسیعی از موضوعات مربوط به توسعه همکاری های اقتصادی، تجاری و فناوری میان 2 کشور بحث و گفتگو کردند.

نخست وزیران قزاقستان و سنگاپور با اظهار رضایت از سطح رو به رشد همکاری های اقتصادی، افزایش 35 درصدی مبادلات تجاری دوجانبه در سال گذشته میلادی را رضایت بخش عنوان کردند.

طرفین در این دیدار تاکید نمودند که قزاقستان و سنگاپور از ظرفیت های لازم برای توسعه تعاملات در زمینه های مختلف از جمله نوآوری، فناوری اطلاعات، حمل و نقل و تدارکات، صنعتی سازی، ساخت و ساز، آموزش و پرورش، علوم و مراقبت های بهداشتی برخوردار می باشد.

2 طرف اهدافی را تعیین کردند که فرصت های مناسبی برای همکاری در زمینه های دیجیتال سازی، توسعه شهرهای هوشمند، ایجاد شبکه نوآوری و توسعه امنیت سایبری را فراهم خواهد نمود.

ساگین تایف تاکید نمود که مناسبات گرم و صمیمانه میان رهبران 2 کشور و همچنین نزدیکی رویکردهای قزاقستان و سنگاپور نسبت به مسائل بین المللی و توسعه جهانی به تعمیق و گسترش بیشتر همکاری های دوجانبه یاری می نماید.

نخست وزیر قزاقستان گفت: این کشور در فرآیند مدرن سازی از تجربیات سنگاپور و سایر کشورهای پیشرفته جهان استفاده می نماید.

ساگین تایف در این سفر همچنین در نشست تجار و کارآفرینان قزاقستان و سنگاپور که با حضور بیش از 500 نفر از روسا و نمایندگان شرکت ها و نهادهای دولتی 2 کشور برگزار گردید، شرکت و سخنرانی کرد.

وی سنگاپور را یکی از مهمترین شرکای تجاری و اقتصادی قزاقستان در جنوب شرق آسیا خواند و از تجار و سرمایه گذاران این کشور خواست تا در عرصه های مختلف اقتصادی، تجاری، فناوری، حمل و نقل و تدارکات، مسکن، توسعه صنایع تولیدی و صادرات غیر مواد خام حضور خود را گسترش دهند.

نخست وزیر قزاقستان همچنین از شرکت های خصوصی سنگاپور دعوت کرد که در برنامه خصوصی سازی و فعالیت های مرکز اقتصادی بین المللی آستانه مشارکت نمایند.

در سرانجام این نشست تجار و کارآفرینان قزاقستان و سنگاپور چندین سند همکاری در زمینه های تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری، فناوری های اطلاعات و ارتباطات، فناوری های اقتصادی، ساخت و ساز، آموزش و پرورش، صنعت پتروشیمی و صنایع غذایی امضا کردند.

نخست وزیر قزاقستان طی سفر کاری خود به سنگاپور همچنین با تعدادی از روسا و نمایندگان شرکت های بزرگ این کشور دیدار و پیرامون توسعه همکاری ها و اجرای پروژه های جدید گفت وگو کرد.

انتهای پیغام/.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 مرداد 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 256

به "تاکید نخست وزیران قزاقستان و سنگاپور بر توسعه همکاری های مالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید نخست وزیران قزاقستان و سنگاپور بر توسعه همکاری های مالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید