ترکیه رسما به افغانستان ورود کرد؛همکاری با آمریکا برای حفاظت از کابل

به گزارش تعطیلات رو، ایسنا نوشت: وزیر دفاع ترکیه گفت که نیروهای مسلح کشورش در حال مذاکره با هیات آمریکایی برای تأمین امنیت فرودگاه بین المللی حامد کرزی در پایتخت افغانستان هستند.

ترکیه رسما به افغانستان ورود کرد؛همکاری با آمریکا برای حفاظت از کابل

به نقل از اسپوتنیک، آنکارا اوایل ماه ژوئن برنامه های خود را برای محافظت از فرودگاه کابل پس از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان خاطرنشان کرد. در حالی که واشنگتن و کابل با این ابتکار مخالفت نکردند ، ضمیر کابلوف ، نماینده ویژه ریاست جمهوری روسیه در آسیای میانه گفت که برنامه های ترکیه متناقض با توافق آمریکا با طالبان را نقض می نماید.

خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه گفت: یک هیئت فنی از ایالات متحده وارد ترکیه شد ، مذاکرات در خصوص افغانستان ادامه دارد. ما هنوز تصمیمی نگرفته ایم. در صورت تحقق شرایط لازم ، امنیت فرودگاه کابل را بیشتر تضمین خواهیم کرد.

وی اضافه نمود: این فرودگاه توسط نیروهای ترک مستقر در افغانستان محافظت می گردد و هیچ نیروی اضافی برای انجام این کار اعزام نمی گردد. واشنگتن در ماه آوریل خاطرنشان کرد که تمام نیروهای آمریکایی تا 11 سپتامبر از افغانستان خارج خواهند شد. ناتو همچنین با هماهنگی با ایالات متحده نیروهای خود را بیرون می کشد.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 تیر 1400 بروزرسانی: 20 تیر 1400 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1768

به "ترکیه رسما به افغانستان ورود کرد؛همکاری با آمریکا برای حفاظت از کابل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه رسما به افغانستان ورود کرد؛همکاری با آمریکا برای حفاظت از کابل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید