کوشش برای احیای برجام تا پیش از انقضای توافق ایران - آژانس

به گزارش تعطیلات رو، به گزارش خبرنگاران، خبرگزاری بلومبرگ به نقل از دو مقام اروپایی مدعی شده که قدرت های جهانی به دنبال احیای برجام تا اواسط ماه میلادی آینده (می) هستند.

کوشش برای احیای برجام تا پیش از انقضای توافق ایران - آژانس

این در حالی است که در چهارمین هفته از مذاکرات وین، گفتگوها سازنده اما جهت دستیابی به توافق سخت ارزیابی می گردد. اما 22 می (اول خرداد) موعد انتها یافتن توافق ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

دو طرف در ماه فوریه توافق کردند که دوربین های آژانس، فعالیت ها در تاسیسات اصلی ایران را ضبط نمایند اما بازرسان تنها در صورتی می توانند به محتوای آن ها دسترسی پیدا نمایند که مذاکرات وین به نتیجه برسد و در غیر این صورت، ایران آن ها را پاک خواهد نمود.

این در حالی است که یک منبع وابسته به دولت آمریکا می گوید که حصول توافق تا قبل از اول خرداد بلندپروازانه است و اینکه اواسط ماه ژوئن توافقی حاصل گردد؛ محتمل تر است.

ادعا می گردد که کشورهای اروپایی از بازگشت به توافق اولیه بدون بسط آن به مسائل منطقه ای حمایت می نمایند.

این در حالی است که گروهی از مقامات بلندپایه آمریکا طی هفته جاری به منطقه سفر خواهند کرد.

سفر این گروه در حالی صورت می گیرد که آمریکا درصدد اطمینان دهی به متحدان این کشور در خصوص گفتگوهای هسته ای ایران و همچنین حل و فصل موضوعات مربوط به خرید جت جنگنده اف -35 از سوی امارات متحده عربی است.

راهنمایی این گروه از دیپلمات های وزارت خارجه آمریکا را برت مک گورک هماهنگ نماینده سیاست خاورمیانه شورای امنیت ملی آمریکا و درک کولت مشاور وزارت خارجه این کشور برعهده دارند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 خرداد 1400 بروزرسانی: 17 خرداد 1400 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1710

به "کوشش برای احیای برجام تا پیش از انقضای توافق ایران - آژانس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش برای احیای برجام تا پیش از انقضای توافق ایران - آژانس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید