تمدید مأموریت سازمان ملل در افغانستان پس از تنش های چین و آمریکا

به گزارش تعطیلات رو، اعضای شورای امنیت سازمان ملل به اتفاق آرا، مأموریت سیاسی این سازمان در افغانستان را با وجود تنش های چین و آمریکا تمدید کردند.

تمدید مأموریت سازمان ملل در افغانستان پس از تنش های چین و آمریکا

با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، مأموریت سیاسی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) در حالی توسط 15 عضو شورای امنیت تمدید شده است که چین با آمریکا درباره طرح یک کمربند یک جاده اختلاف داشت.

پس از تنش های چین و آمریکا باوجود قرار نگرفتن طرح یک کمربند یک جاده در قطعنامه شورای امنیت خاتمه ماموریت سازمان ملل در افغانستان تمدید شد.

گفته می گردد که چین هرچند به این قطعنامه رای مثبت داده است اما تاکید می نماید که در متن آن رسیدگی به خلاء امنیتی در افغانستان در نظر گرفته نشده است.

طلوع گزارش داد که کیلی کرافت نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل به پشتیبانی یوناما از انتخابات افغانستان همچنین کوشش های صلح تاکید نموده است.

وی با اشاره به اختلاف با چین توضیح داد: ما امروز نمی توانیم که به یک عضو شورای امنیت اختیار دهیم تا در قطعنامه به جای یاری به مردم افغانستان منافع ملی سیاسی خود را ترجیح دهد.

از سوی دیگر، نماینده دائم چین در سازمان ملل نیز اظهارداشت که طرح یک کمربند و یک جاده سبب بهبود اوضاع مالی و سیاسی افغانستان می گردد.

ژانگ جون ادامه داد: جای تاسف است که کشوری باوجود اجماع درباره متن قطعنامه، نگرانی طرف ها را نادیده می گیرد، رسیدگی به خلاء امنیتی افغانستان در نظر گرفته نشده است بنابراین اختلاف جدی مطرح هست.

با این حال، عادله راز نماینده دائم افغانستان در سازمان ملل نیز درباره تصویب این قطعنامه اظهارداشت که پشتیبانی شورای امنیت از افغانستان مهم است و به رفتن مردم این کشور به مرحله تازه ای از صلح یاری می نماید.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 395

به "تمدید مأموریت سازمان ملل در افغانستان پس از تنش های چین و آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمدید مأموریت سازمان ملل در افغانستان پس از تنش های چین و آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید