توافق روسیه و توییتر درباره حذف محتوای غیرقانونی خبرنگاران

به گزارش تعطیلات رو، نهاد نظارت بر ارتباطات روسیه در بیانیه ای دوشنبه اعلام نمود روز 1 آوریل با مسئولان توییتر مصاحبه هایی برگزار نموده و با این رسانه اجتماعی به توافقاتی دست یافته است.

توافق روسیه و توییتر درباره حذف محتوای غیرقانونی خبرنگاران

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روسیه امروز دوشنبه خاطرنشان کرد کندی توییتر در این کشور را تا تاریخ 15 ماه مه تمدید نموده است.

با وجود این، روسیه گفته که این شرکت آمریکایی با حذف محتوایی که مسکو آن ها را غیرقانونی می داند موافقت نموده است.

روسیه از ماه پیش سرعت توییتر را به دلیل عدم حذف بعضی محتوا های غیرقانونی کند نموده است. نهاد نظارت بر رسانه های اجتماعی روسیه روز 26 اسفند هشدار داد در صورتی که شبکه اجتماعی توییتر محتوا های ممنوع نظیر استفاده از مواد مخدر را حذف نکند، تا یک ماه دیگر در این کشور مسدود می گردد.

سازمان فدرال نظارت بر ارتباطات، اطلاعات، فناوری و رسانه های عمومی تاکید نمود در صورتی که توییتر به نادیده دریافت نیازمندی های قانونی ادامه دهد، اقداماتی علیه توییتر اتخاذ خواهد شد تا زمانی که این شبکه اجتماعی محتوا هایی که مشوق خودکشی، هرزه نگاری بچه ها و اطلاعات درباره استفاده از مواد مخدر است را حذف کند.

ایوگنی زایتسف رئیس سازمان کنترل ارتباطات الکترونیکی نیز گفت که دیده بان روسیه آماده اجرای مذاکره با توییتر است، اما این شکبه اجتماعی تا کنون به درخواست ها پاسخی نداده است.

روز اول فوریه، قانونی در روسیه اجرایی شد که طی آن رسانه های اجتماعی موظف شده اند به طور مستقل به شناسایی و مسدود کردن محتوا های ممنوعه بپردازد. رسانه های اجتماعی باید اقدام فوری در محدود کردن دسترسی به چنین اطلاعات ممنوعه ای انجام دهند.

در صورتی که این شبکه های اجتماعی قادر نباشند طی 24 ساعت به ارزیابی مستقل محتوا بپردازند، مدیران رسانه اجتماعی باید اطلاعات را به دیده بان فدرال ارتباطات و رسانه ارسال کند.

نهاد نظارت بر ارتباطات روسیه در بیانیه ای دوشنبه خاطرنشان کرد روز 1 آوریل با مسئولان توییتر مصاحبه هایی برگزار نموده و با این رسانه اجتماعی بر سر اعطای زمان بیشتر به آن به توافق رسیده است.

شبکه اجتماعی توییتر هم برگزاری مصاحبه با روسیه را تأیید نموده است.

در بیانیه روسیه آمده است: مصاحبه های سازنده ای در مورد نحوه همکاری با یکدیگر درباره نحوه رسیدگی غیرقانونی به این محتوا های غیرقانونی داشتیم.

روسیه گفته رسیدگی به گزارش ها درباره محتوا های قانونی به طور متوسط 81 ساعت طول می کشد و این، بسیار طولانی تر از 24 ساعتی است که در قانون وجود دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1654

به "توافق روسیه و توییتر درباره حذف محتوای غیرقانونی خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق روسیه و توییتر درباره حذف محتوای غیرقانونی خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید