تکرار دروغ پردازی های وزیر دفاع آمریکا علیه ایران

به گزارش تعطیلات رو، در ادامه سیاست دروغ حداکثری مقامات آمریکایی علیه کشورمان وزیر دفاع این کشور در نشست خبری پس از جلسه کاخ سفید ادعاهایش را علیه ایران درباره دست داشتن در حمله به آرامکوی عربستان تکرار کرد.

تکرار دروغ پردازی های وزیر دفاع آمریکا علیه ایران

به گزارش خبرنگاران، به نقل از پایگاه خبری وازرت دفاع آمریکا، در نشست خبری پنتاگون که پس از نشست امنیت ملی دیروز با حضور مقامات پنتاگون در کاخ سفید برگزار گردید، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا و جوزف دانفورد، رئیس کارکنان ستاد مشترک ارتش آمریکا از کشورهای دیگر خواستند تا آن چه حمله ایران به عربستان[مجموعه پالایشگاهی آرامکو] عنوان شده است، را محکوم نموده و به حفاظت از زیرساخت نفتی مهم عربستان سعودی یاری نمایند.

وی در ادامه سیاست دروغ حداکثری مقامات کشورش همچنین مدعی شد: بر اساس [اطلاعات] استخراج شده توسط سعودی ها، آمریکا و دیگر گروه های تحقیقاتی، معین است که تسلیحات به کار گرفته شده ساخت ایران بوده و از یمن پرتاب نشده بودند و تمامی دلالیل نشان می دهند که ایران مسئول این حمله بوده است.

وزیر دفاع آمریکا با طرح این ادعاهای ضد ایرانی گفت: آمریکا از شهروندان و منافعش در خلیج فارس حفاظت خواهد نمود. جامعه جهانی مسئول حفاظت از اقتصاد جهانی و قوانین جهانی است.

وی با بیان این ادعا که ایران با خشونت خود، این قوانین را تهدید می نمایدف گفت: عربستان سعودی و امارات متحده عربی، خواهان آن شدند که آمریکا در حفاظت از زیرساخت های مهم یاری شان کند و دونالد ترامپ با اعزام نیروهای آمریکایی به منطقه موافقت نموده است. این نیروها دفاعی بوده و بر دفاع هوایی و موشکی متمرکز خواهند بود. ما کوشش خواهیم کرد تا سرعت تحویل تجهیزات نظامی به عرستان سعودی و امارات متحده عربی بیشتر شده و توان آن ها برای دفاع از خودشان بهبود یابد.

وزیر دفاع آمریکا همچنین اشاره نمود که این حمایت پیغام روشنی در بر دارد و آن این است که این کشور از شرکایش در منطقه حمایت می نماید.

به گزارش خبرنگاران، دولت آمریکا پس از رخ دادن حمله به آرامکو ، با ادعایی بی اساس، ایران را به دست داشتن در این حمله متهم کرد.

این در حالی است که پس از وقوع حمله پهپادی گسترده روز شنبه گذشته انصارالله یمن به تاسیسات نفتی آرامکو واقع در شرقی ترین نقطه عربستان، مقامات آمریکایی و سعودی طی روزهای گذشته با ادعای اینکه حوثی ها نمی توانسته اند بدون یاری جمهوری اسلامی چنین عملیاتی را انجام دهند، کوشش دارند ایران را عامل این حمله معرفی نمایند.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در این باره گفت: سعودی ها خودشان هم اتهامات علیه ایران را باور ندارند. با توجه به اینکه رژیم سعودی، ایران را بابت حمله به تأسیسات نفتی خودش مقصر می داند - که اتهامی بی اساس است - جالب است که آنها امروز با نقض آتش بس مورد حمایت سازمان ملل، برای تلافی به حدیده یمن حمله کردند. واضح است که حتی خود سعودی ها هم دروغ دخالت ایران را باور ندارند.

وی همچنین در گفت وگوی اختصاصی با شبکه سی ان ان در پاسخ به این سوال که پیغامدهای اقدام نظامی آمریکا یا سعودی ها علیه ایران چه خواهد بود، تاکید نمود: یک جنگ تمام عیار.

ظریف در ادامه تصریح نموده بود: من یک بیانیه بسیار جدی درباره دفاع از کشور خودمان می دهم. من یک بیانیه بسیار جدی مبنی بر این می دهم که ما نمی خواهیم وارد درگیری نظامی شویم اما برای دفاع از خاک خود لحظه ای درنگ نمی کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 486

به "تکرار دروغ پردازی های وزیر دفاع آمریکا علیه ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکرار دروغ پردازی های وزیر دفاع آمریکا علیه ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید