جزییات سفر رئیس جمهور چین به قرقیزستان و تاجیکستان اعلام شد

به گزارش تعطیلات رو، سخنگوی امور خارجه چین با اشاره به سفر رسمی رئیس جمهور این کشور به کشورهای آسیای مرکزی از همکاری پکن با بیشکک و دوشنبه در قالب پروژه یک جاده، یک کمربند اطلاع داد.

جزییات سفر رئیس جمهور چین به قرقیزستان و تاجیکستان اعلام شد

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در بیشکک، سخنگوی امور خارجه چین با اشاره به سفرهای رسمی شی جین پینگ رئیس جمهور این کشور به کشورهای آسیای مرکزی گفت: در این سفر برنامه جدید همکاری چین با قرقیزستان و تاجیکستان در قالب پروژه یک جاده، یک کمربند معرفی می گردد و توسعه روابط دیپلماتیک پکن با بیشکک و دوشنبه در دستور کار واقع شده است.

وی گفت: شی جین پینگ در جلسه مشاوره تعامل و اعتمادسازی در آسیای مرکزی در دوشنبه و نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در بیشکک حضور خواهد داشت و در قالب آن مذاکرات دوجانبه ای با مقامات تاجیکستان و قرقیزستان انجام می دهد.

سخنگوی امور خارجه چین توضیح داد: همچنین در چارچوب این سفر دیدارهای رسمی و غیر رسمی انجام می گردد و در نتیجه آنها ده ها توافقنامه های همکاری به امضا می رسد.

وی خاطر نشان کرد: سفر رئیس جمهور چین به کشورهای آسیای مرکزی توسعه مشارکت کشورهای منطقه در چارچوب سازمان همکاری شانگهای و تعامل و اعتمادسازی در منطقه را بیشتر خواهد نمود.

این مقام چینی ادامه داد: علاوه بر این شی جین پینگ برنامه جدید توسعه همکاری با قرقیزستان و تاجیکستان در قالب پروژه یک جاده، یک کمربند را معرفی می نماید که هدف اصلی آن تعمیق مشارکت مالی و تعامل بین مردم کشورهای منطقه است.

این در حالی است که نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در تاریخ 13-14 ژوئن امسال با حضور رؤسای جمهور بیش 11 کشور از جمله روسیه، قزاقستان، چین، تاجیکستان، ازبکستان، هند و پاکستان برگزار می گردد.

در این جلسات همچنین رهبران افغانستان، بلاروس، ایران و مغولستان به عنوان ناظر حضور خواهند داشت.

نشست مشورتی تعامل و اعتمادسازی در آسیا در تاریخ 14- 16 ژوئن در شهر دوشنبه برگزار می گردد.

انتهای پیغام/.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 260

به "جزییات سفر رئیس جمهور چین به قرقیزستان و تاجیکستان اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزییات سفر رئیس جمهور چین به قرقیزستان و تاجیکستان اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید