خبرنگاران ترامپ، خروج همه نظامیان آمریکایی از افغانستان را خواهان شد

به گزارش تعطیلات رو، تهران- خبرنگاران- دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا از مشاوران امنیتی و نظامی خود خواست تا همه نیروهای این کشور را از افغانستان خارج نمایند.

خبرنگاران ترامپ، خروج همه نظامیان آمریکایی از افغانستان را خواهان شد

شبکه ان. بی. سی. نیوز دوشنبه شب به نقل از دو مقام فعلی و یک مقام ارشد سابق دولت آمریکا گزارش داد که ترامپ در روزهای اخیر از مشاوران نظامی و امنیت ملی خود خواسته تا در بحبوحه شیوع کرونا در افغانستان، همه نیروهای آمریکایی را از آن کشور خارج نمایند.

این مقام ها گفتند که ترامپ تقریبا هر روز از حضور نظامیان آمریکایی و احتمال ابتلای آنها به کرونا شکایت می نماید.

آنها همچنین اعلام نمودند که مشاوران نظامی ترامپ به وی گفته اند که اگر آمریکا بخواهد همه نیروهایش را به دلیل شیوع کرونا از افغانستان خارج کند، باید با همین دلیل، سایر نیروها از کشورهای دیگری مانند ایتالیا را نیز خارج کند.

یک مقام ارشد دولت و یک مقام دفاعی آمریکا دراین باره گفتند که بحث خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان به دلیل شیوع کرونا از مدتها پیش جریان داشت و محتمل ترین گزینه، آن است که نیروهای آمریکایی در پایگاه هایی در یک یا دو محل از آن کشور مستقر شوند.

مقام های نظامی آمریکایی مدعی هستند که شمار واقعی مبتلایان به کرونا در افغانستان احتمالا دستکم 10 برابر آماری است که تا به امروز منتشر شده است.

وزارت بهداشت افغانستان دوشنبه اعلام نمود که یک هزار و 703 مورد مبتلا به کرونا را شناسایی نموده و 57 نفر نیز جان خود را به دلیل ابتلا به این بیماری از دست داده اند.

یک مقام ارشد سابق آمریکا گفت: شیوع کرونا افغانستان را با مساله خطیری روبرو نموده است. این موضوع هنوز نمایان نشده اما سرانجام خود را نشان خواهد داد.

آمریکا طبق توافق با طالبان متعهد شده تا در مدت 135 روز شمار نیروهای خود در افغانستان را از 12 هزار نفر به 8 هزار و 600 تن کاهش دهد.

دو مقام نظامی آمریکا مدعی شدند که خروج نیروهای این کشور با سرعت بیشتری اجرا شده و از برنامه قبلی، جلوتر است.

ترامپ در مبارزات انتخاباتی سال 2016 وعده داده بود که نیروهای آمریکایی را از افغانستان خارج کند اما شیوع کرونا، وی را نسبت به عملی کردن این وعده نگران نموده است.

یک مقام سابق آمریکایی گفت که ترامپ، پنتاگون را برای اجرای این وعده تحت فشار قرار داده است.

ترامپ اخیرا مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا را به کابل فرستاد تا در بحبوحه اختلافات سیاسی داخلی در افغانستان اجرای توافقنامه صلح با طالبان را تضمین نموده و به جنگ در آن کشور سرانجام دهد.

دو مقام ارشد فعلی و یک مقام سابق آمریکایی و یک دیپلمات خارجی به شبکه ان. بی. سی. نیوز گفتند که پمپئو به سران طرف های مخالف در افغانستان گفته اند تا اختلافات خود را حل نموده و مذاکرات با طالبان را شروع نمایند؛ در غیر این صورت، ترامپ همه نیروهای آمریکا را از آن کشور خارج خواهد نمود.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1048

به "خبرنگاران ترامپ، خروج همه نظامیان آمریکایی از افغانستان را خواهان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ترامپ، خروج همه نظامیان آمریکایی از افغانستان را خواهان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید