خبرنگاران حادثه برای شهروندان افغانستانی در خاک این کشور اتفاق افتاده است

به گزارش تعطیلات رو، تهران - خبرنگاران - سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: وقوع حادثه برای تعدای از شهروندان افغانستان در خاک این کشور اتفاق افتاده و مرزبانی جمهوری اسلامی ایران وقوع هر اتفاقی در این ارتباط در خاک کشورمان را رد نموده است.

خبرنگاران حادثه برای شهروندان افغانستانی در خاک این کشور اتفاق افتاده است

به گزارش اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، سید عباس موسوی در پی انتشار بعضی اخبار در رسانه های افغانستان در مورد وقوع حادثه برای تعدادی از شهروندان این کشور که با عبور از رودخانه مرزی قصد ورود غیر قانونی به خاک جمهوری اسلامی ایران را داشته اند، ضمن ابراز همدردی با خانواده جانباختگان توضیح داد: این حادثه در خاک افغانستان اتفاق افتاده و مرزبانی جمهوری اسلامی ایران وقوع هر اتفاقی در این ارتباط در خاک کشورمان را رد نموده است.

موسوی اضافه نمود: به جهت اهمیت موضوع و به منظور کسب اطلاع دقیق از چگونگی وقوع این حادثه در خاک افغانستان، مراتب را در همکاری با مقامات این کشور تحت آنالیز قرار داده ایم.

به گزارش خبرنگاران سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان اظهار داشت: هیأتی را برای آنالیز ادعای رسانه های افغانستان مبنی بر کشته شدن شماری از مهاجر غیر قانونی افغان در امتداد رودخانه هریرود در خاک ایران انتخاب نموده است.

بعضی رسانه ها ویدئویی را منتشر نموده اند که درآن شخصی مدعی شده افرادی به صورت غیر قانونی وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شده و پس از بازداشت توسط نیروی مرزی ایران به رودخانه انداخته شدند.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1052

به "خبرنگاران حادثه برای شهروندان افغانستانی در خاک این کشور اتفاق افتاده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حادثه برای شهروندان افغانستانی در خاک این کشور اتفاق افتاده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید