خبرنگاران زاد و ولد در خراسان شمالی کاهش یافت

به گزارش تعطیلات رو، بجنورد- خبرنگاران- مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: در 8 ماه نخست سال جاری میزان زاد و ولد در این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد کاهش یافته است.

خبرنگاران زاد و ولد در خراسان شمالی کاهش یافت

علی زاهدی نیا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: از ابتدای امسال 9 هزار و 602 واقعه ولادت در استان ثبت شده است و این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل میزان ولادت ثبت شده 10 هزار و 329 مورد بوده است.

وی آمار ولادت در مناطق شهری استان در امسال را 6 هزار و 780 مورد عنوان نمود و اضافه کرد: در این مدت در مناطق روستایی استان نیز 2 هزار و 822 ولادت به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به جنسیت نوزادان گفت: از شمار متولدان امسال چهار هزار و 899 نوزاد پسر و چهار هزار و 703 نوزاد نیز دختر بوده اند.

زاهدی نیا با بیان اینکه میزان ولادت در خراسان شمالی 16 در هزار است، گفت: امسال در خراسان شمالی به ازای هر 100 دختر 104 پسر به جهان آمده است.

وی با بیان اینکه در نامگذاری نوزادان معمولا پنج نام اول برگرفته از نام ائمه اطهار (ع) است، گفت: امسال امیرعلی در صدر جدول فراوانی نام ها قرار گرفته است و سپس محمد، علی، ابوالفضل و امیرحسین بیشترین فراوانی را در نامگذاری ها دارند.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی در خصوص نام های دختران نیز گفت: فاطمه، زهرا، زینب و یسنا بیشترین فراوانی نامگذاری را در بین دختران دارد.

وی اضافه کرد: جمعیت خراسان شمالی تا انتها آبان ماه امسال 984 هزار و 286 نفر بوده است.

وی گفت: تا به امروز 96 درصد مردم استان برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام نموده اند که از این نظر در کشور در شمار استان های برتر هستیم.

براساس سرشماری سراسری سال 95، جمعیت خراسان شمالی 863 هزار نفر اعلام شده بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 دی 1399 بروزرسانی: 4 دی 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1408

به "خبرنگاران زاد و ولد در خراسان شمالی کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران زاد و ولد در خراسان شمالی کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید