خبرنگاران سرپرست فدراسیون پزشکی: رقابت های ورزشی با مجوز وزارت بهداشت برگزار می گردد

به گزارش تعطیلات رو، شیراز-خبرنگاران-سرپرست فدارسیون پزشکی ورزشی گفت: در شرایط کنونی که با شیوع ویروس کرونا روبرو هستیم، تمام مجوزهای برگزاری رقابت ها و اردوهای ورزشی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر می گردد و در این مورد تصمیم گیرنده اصلی این وزارتخانه است.

خبرنگاران سرپرست فدراسیون پزشکی: رقابت های ورزشی با مجوز وزارت بهداشت برگزار می گردد

محمد اسد مسجدی، دوشنبه در حاشیه افتتاح مرکز بازگشت به تمرین هیات پزشکی فارس در شیراز، با اشاره به اینکه تصمیم ها بر اساس شرایط کرونا اتخاذ می گردد، افزود: بعضی از مسابقه ها در زمانی که شرایط کرونا عادی است برگزار می گردد اما مواقعی که این شرایط خطزناک است، ناگزیر رقابت های ورزشی لغو می شوند.

وی افزود: در این زمینه در استان ها، ستاد کرونا تصمیم گیرنده اصلی هستند و به هیات های پزشکی هم اعلام نموده ایم با توجه به اینکه این ستادها نگران سلامتی ورزشکاران هستند، با آنها هماهنگ باشند.

مسجدی، در بخش دیگری از سخنان خود از هیات پزشکی ورزشی فارس به عنوان هیات فعال و پویا کشور نام برد و گفت: گزارش هایی که در مجمع سالانه ارائه شد، بیانگر عملکرد شفاف این هیات است و آمار 250 هزار نفری ورزشکاران بیمه شده در سال 98 حاکی از عملکرد پیروز فارس است، هرچند به دلیل شیوع کرونا با افت شمار بیمه شدگان روبرو هستیم.

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی در خصوص افتتاح مرکز بازگشت به تمرین استان فارس هم گفت: این مرکز با هماهنگی این فدراسیون فعالیت خود را شروع نموده و توصیه ما این است که مرکز باز پروری، بهترین مکان برای پایگاه های ورزش قهرمانی استان هاست و این دو با هماهنگی یکدیگر می توانند در فرایند بهبود ورزشکاران آسیب دیده تاثیرگذار باشند.

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی: لغو برگزاری بعضی رقابت ها در شرایط خطرناک از سوی ماست

مرکز بازگشت به تمرین، بهترین یاری به مصدومان ورزشی است

همچنین مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس هم در این آیین گفت: با توجه به اینکه در سال 1400 رقابت های المپیک و پارالمپیک را پیش رو داریم، افتتاح مرکز بازگشت به تمرین، بهترین یاری به ورزشکاران مصدوم ناشی از تمرین و مسابقه است.

عباس حاجی زاده با بیان اینکه ورزشکارانی که مصدوم می شوند از نظر روحی و روانی دچار مشکل می شوند، گفت: ورزشکاران مصدوم، زمانی که به بازی بر می گردند هر لحظه احساس ترس دارند که مبادا دو باره مصدوم شوند از این رو اینگونه مراکز با یاری دستگاه های مختلف می تواند روحیه و جسم ورزشکاران را به حالت اولیه و عادی بازگرداند.

مدیر کل ورزش و جوانان فارس: مرکز بازگشت به تمرین، بهترین یاری به ورزشکاران مصدوم است

خدمات مرکز بازگشت به تمرین برای ورزشکاران ملی پوش رایگان است

رییس هیات پزشکی ورزشی فارس هم بیان نمود: خدمات مرکز بازگشت به تمرین برای ورزشکاران ملی پوش و المپیکی رایگان است ضمن اینکه تمام ورزشکاران می توانند از این مرکزاستغاده نمایند.

کاوه باشتی افزود: دوران تمرین در این مرکز برای ورزشکاران بستگی به نوع مصدومیت آنها دارد و می تواند از سه ماه تا 6 ماه درمان آنها طول بکشد تا دوباره به شرایط مسابقه بازگردند.

وی ادامه داد: حدود هشت میلیارد و 500 میلیون ریال برای تجهیز این مرکز به دستگاه های استاندارد هزینه شده است و 16 ماه نیز به طول انجامید تا این مرکز به مرحله بهره برداری رسید.

رییس هیات پزشکی ورزش فارس: خدمات مرکز بازگشت به تمرین برای ورزشکاران ملی پوش رایگان است

منبع: ایرنا
انتشار: 1 آذر 1399 بروزرسانی: 1 آذر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1339

به "خبرنگاران سرپرست فدراسیون پزشکی: رقابت های ورزشی با مجوز وزارت بهداشت برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سرپرست فدراسیون پزشکی: رقابت های ورزشی با مجوز وزارت بهداشت برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید