خبرنگاران شبکه خبری هنگ کنگ: بزرگترین پرسش خاورمیانه نحوه تعامل بایدن با ایران است

به گزارش تعطیلات رو، پکن-خبرنگاران-یک شبکه خبری هنگ کنگی امروز نوشت که شاید بزرگترین پرسش در خاورمیانه اکنون این باشد که جو بایدن پیروز انتخابات 2020 ریاست جمهوری آمریکا چگونه با ایران همکاری خواهد نمود.

خبرنگاران شبکه خبری هنگ کنگ: بزرگترین پرسش خاورمیانه نحوه تعامل بایدن با ایران است

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از آسیا تایمز، پاسخ به این پرسش از آن نظر اهمیت دارد که بایدن مدت هاست که متعهد شده است درصورتی که به عنوان رییس جمهوری ایالات متحده انتخاب گردد، به برنامه جامع اقدام مشترک با ایران (برجام) توافق برجسته سیاست خارجی سال 2015 میلادی، باز خواهد گشت.

این شبکه خبری هنگ کنگ توضیح داد که مساله اعتماد سازی برای هر دو طرف با اهمیت است. به هر صورت دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا بود که از برجام خارج شد و فشارهای فراوانی بر ایران اعمال نمود. وظیفه ای پیچیده پیش روی بایدن قرار گرفته است.

آسیا تایمز ادامه داد که اکنون یکی از موضوع های تحریم های ترامپ علیه ایران پس از خروج از توافق برجام و مورد دیگر نیز لغو این تحریم ها است.

این شبکه خبری هنگ کنگ تاکید نمود که بسیاری از ناظران معتقدند درزمان حاضر شاید یکی از بهترین راهکار ها از سوی بایدن این باشد که برای کاستن از تنش ها در شرایط فعلی به دنبال جریان ارسال کالاهای دارویی و پزشکی باشد که با مسایل بشردوستانه گره خورده است.

آسیا تایمز به اظهارات اسفندیار باتمانقلیج بنیانگذار بورس و بازار و هوادار بهبود روابط بین ایران و غرب اشاره نمود و ادامه داد: افرادی مانند وی بسیار خوشبین هستند.

باتمانقلیج اضافه کرد که تحلیلگران در واشنگتن و تهران مدتهاست در حال آنالیز شرایط هستند. یکی از تحلیل ها نیز پیروزی بایدن و پیامدهای آن بوده است.

وی شرح داد: دیدگاه های زیادی در خصوص نحوه بازگشت آمریکا به برجام و میزان سختی این اقدام وجود دارد اما قبل از پیروزی بایدن این دیدگاه بوده است که آمریکا باید به توافق هسته ای سال 2015 بازگردد .

آسیا تایمز همچنین نوشت ایران و طرف های باقی مانده در توافق هسته ای برجام دو سال و نیم است که برای بقای برجام کوشش می نمایند. با توجه به فرصت های دیپلماتیک موجود و حمایت ها که بسیار واقعی هستند ، سخت است که تصور کنیم این معامله و توافق شکست خورده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 آذر 1399 بروزرسانی: 16 آذر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1369

به "خبرنگاران شبکه خبری هنگ کنگ: بزرگترین پرسش خاورمیانه نحوه تعامل بایدن با ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شبکه خبری هنگ کنگ: بزرگترین پرسش خاورمیانه نحوه تعامل بایدن با ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید