خبرنگاران مدارس کانکسی در منطقه آزاد ماکو برچیده می گردد

به گزارش تعطیلات رو، ارومیه- خبرنگاران- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه رسیدن منطقه به ابعاد مختلف آموزشی و بهداشتی به سطح استاندارد جزو اولویت های مهم سازمان است، گفت: با امضای تفاهم نامه ای با اداره کل نوسازی استان تمامی مدارس کانکسی در سطح منطقه برچیده می گردد.

خبرنگاران مدارس کانکسی در منطقه آزاد ماکو برچیده می گردد

محمدرضا عبدالرحیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: در حال حاضر 25 روستای منطقه آزاد ماکو نیازمند جایگزینی مدارس کانکسی با مدرسه جدید است.

وی اضافه نمود: از این تعداد 13 روستا در شهرستان ماکو، چهار روستا در شهرستان شوط و هشت روستا در شهرستان پلدشت دارای مدارس و کلاسهای کانکسی هستند و به سرعت باید جایگزین شوند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اهمیّت ایجاد فضاهای آموزشی مطلوب برای آموزش و تربیت دانش آموزان گفت: با وجود محدودیت درآمدی و منابع سازمان، این پروژه ها جزو پروژه های اولویت دار و زیربنایی توسعه انسان محور منطقه تعریف شد و با جدیّت ادامه خواهد یافت.

وی تاکید نمود: توسعه زیربنایی منطقه و رسیدن منطقه در ابعاد مختلف آموزشی و بهداشتی و درمانی به سطح استاندارد در کنار تقویت و گسترش فراوری و سرمایه گذاری های مالی با جدیت در دستور کار سازمان منطقه آزاد ماکو است.

عبدالرحیمی با بیان اینکه این تفاهم نامه به منظور مشارکت در احداث و تکمیل 25 مدرسه جایگزین مدارس کانکسی 25 روستای واقع در منطقه آزاد ماکو در مدت یک سال منعقد شد، بیان داشت: با امضای این تفاهم نامه بلافاصله انتخاب پیمانکاران به وسیله سازمان نوسازی مدارس صورت می گیرد و پیش بینی می گردد ظرف 45 روز آینده پیمانکاران ذیصلاح انتخاب و عملیات اجرایی مربوط آغاز گردد.

وی اضافه نمود: درحال حاضر سه مدرسه با 27 کلاس درس در شهرستان های ماکو روستای آدغان، شوط شهر یولاگلدی و پلدشت روستای قیر کندی تماما با هزینه سازمان منطقه آزاد ماکو در حال احداث می باشد و با اتمام آن 800دانش آموز از مزایای آن بهره مند خواهند شد.

وی ادامه داد: تمامی هزینه های احداث این مدارس به مبلغ 120میلیارد ریال از محل در آمدهای سازمان هزینه می گردد.

مساحت منطقه آزاد ماکو بیش از چهار هزار کیلومتر مربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395، حدود 200 هزار نفر است که با این آمار، این منطقه عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور را به خود اختصاص داده و در بسیاری محافل مرتبط به عنوان شانگهای ایران شناخته می گردد که باید برای رسیدن به اهداف این حوزه، شاهد کوشش بیشتر مسووولان باشیم.

ماکو یکی از شهرهای شمالی آذربایجان غربی است که در مجاورت کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار گرفته است و به ترتیب دارای 130 و 140 کیلومتر مرز مشترک با این کشورهاست.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1648

به "خبرنگاران مدارس کانکسی در منطقه آزاد ماکو برچیده می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مدارس کانکسی در منطقه آزاد ماکو برچیده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید