خبرنگاران پرونده چهار قتل در خوزستان به سازش ختم شد

به گزارش تعطیلات رو، دزفول- خبرنگاران- رئیس اداره دادگستری شهرستان دزفول گفت: پرونده چهار قتل در دادگستری های اهواز و دزفول با وساطت شورای حل اختلاف دزفول و سران عشایر در روستای خوزینه باقر از توابع بخش چغامیش دزفول به سازش ختم شد.

خبرنگاران پرونده چهار قتل در خوزستان به سازش ختم شد

محمدیار ممبینی آدینه شب در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: سه سال پیش درگیری بین 2 طایفه خسرج و ساعدی در اهواز منجر به قتل چهار نفر از این طایفه ها شده بود که به دنبال این قتل ها 9 خانه تخریب و یا به آتش کشیده و ناامنی هایی ایجاد شده بود.

وی با بیان اینکه طایفه خسرج ساکن روستای خوزینه باقر از توابع بخش چغامیش دزفول هستند، اضافه نمود: همزمان با کشته شدن چهار نفر از این 2 طایفه یک مورد نقص عضو نیز بر اثر این درگیری ها پیش آمده و پرونده هایی در دادگستری اهواز و دزفول تشکیل شده بود.

رئیس دادگستری دزفول گفت: با پیگیری های شورای حل اختلاف استان خوزستان و شهرستان دزفول، در نشستی که عصر امروز با موضوع و وساطت محلی و عشایری و چهره ملی صلح شیخ علی بن ناصرآل نهبان بنی ضبه، سران ایلات و عشایر به منظور سازش این 2 طایفه در روستای خوزینه باقر دزفول برگزار گردید این 2 طایفه سازش کردند.

تا به امروز 425 فقره پرونده قتل و آزادی زندانیان محکوم به قصاص در کشور با وساطت و موضوع محلی و عشایری چهره ملی صلح شیخ علی بن ناصر آل نبهان بنی ضبه نماینده سران عشایر، ایلات و اقوام ایران منتهی به صلح و سازش شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 بهمن 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1454

به "خبرنگاران پرونده چهار قتل در خوزستان به سازش ختم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پرونده چهار قتل در خوزستان به سازش ختم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید