خبرنگاران چین نمونه خاک ماه را جمع آوری می نماید

به گزارش تعطیلات رو، تهران- خبرنگاران- چین به منظور بازگرداندن نمونه هایی از سنگ و خاک کره ماه به زمین میخواهد این هفته فضاپیمای بدون سرنشینی را به ماه ارسال کند.

خبرنگاران چین نمونه خاک ماه را جمع آوری می نماید

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش پایگاه اینترنتی catchnews، این اولین کوشش یک کشور برای بازگرداندن نمونه های قمر طبیعی زمین به این سیاره خاکی از دهه 70 است.

قرار است این ماموریت که بلندپروازانه ترین ماموریت چین به کره ماه است، فردا - سه شنبه 24 نوامبر (4 آذر) از مرکز پرتاب فضایی ونچانگ در استان هاینان شروع شود.

راکت سنگین وزن لانگ مارچ 5 که در نوک آن فضاپیمای رباتیک چانگ ئه 5 قرار گرفته است برای این منظور در سکوی پرتاب آماده پرتاب است.

هدف کاوشگر چانگ ئه-5، که به نام الهه ماه باستانی چینی نام گذاری شده است، بازگرداندن 2 کیلوگرم (4/1 پوند) از نمونه سنگ های کره ماه از یک منطقه بازدید نشده در یک دشت عظیم گدازه معروف اقیانوس طوفان ها است.

کاوشگر چانگ ئه 5 پس از پرتاب، مسیری در حدود 800 هزار کیلومتر را طی می نماید تا به کره ماه واقع در 380 هزار کیلومتری زمین برسد و با فرود بر سطح کره ماه، نمونه های خاک کره ماه را جمع آوری می نماید و به زمین بر می شود.

متخصصان درباره اهمیت تحقیق روی خاک کره ماه می گویند آنالیز نمونه های خاک کره ماه که توسط این کاوشگر جمع آوری می شود، برای آشنایی با تاریخ خاک کره ماه و حتی فعالیت های خورشید یاری زیادی خواهد نمود.

اگر چین در این ماموریت پیروز شود، این پیروزیت در تاریخ این کشور ثبت خواهد شد. بشر از سال 1976 که اتحاد جماهیر شوروی سابق در ماموریت رباتیک خود به ماه (Luna 24) مقداری از خاک کره ماه را به زمین منتقل کرد، تا به امروز هیچ ماده ای را از ماه به زمین منتقل نکرده است.

به دنبال ماموریت چانگ ئه-5 برای بازگرداندن نمونه خاک ماه به زمین، ماموریت چانگ ئه-6 برای بازگرداندن نمونه خاک از قطب جنوب ماه در سال 2024 انجام می شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 دی 1399 بروزرسانی: 2 دی 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1403

به "خبرنگاران چین نمونه خاک ماه را جمع آوری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران چین نمونه خاک ماه را جمع آوری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید