خبرنگاران کرونا در غرب؛ اسکورت محموله های پزشکی از ترس سارقان

به گزارش تعطیلات رو، تهران- خبرنگاران- تداوم افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در کشورهای غربی و کمبود تجهیزات و وسایل پزشکی مورد نیاز سبب شده تا برخی کشورها اقدام به سرقت اقلام خریداری شده دیگران کنند؛ رخدادی که تکرار چند باره آن سبب شده تا کشورهای غربی محموله های حامل اقلام پزشکی از جمله ماسک را از ترس سارقان اسکورت کنند.

خبرنگاران کرونا در غرب؛ اسکورت محموله های پزشکی از ترس سارقان

در پی شیوع ویروس کرونا در اروپا و آمریکا وحشت عمومی از کمبود مواد غذایی و محافظتی موجب هجوم شهروندان به فروشگاه ها و داروخانه ها شده است. این اقدام، کمیاب شدن اقلام ضروری از یک سو و افزایش نجومی بهای آنها از سوی دیگر را سبب شده است. چنین شرایطی برخی سودجویان را بر آن داشته که اقدام به احتکار ماسک و تجهیزات محافظتی کرده و برخی نیز دست به سرقت محموله های حاضر و آماده بزنند.

نشریه بیلد آلمان امروز (شنبه 23 فروردین) در این زمینه نوشت: در ساعت 7.53 دقیقه صبح، پلیس واکنش سریع فدرال برای یک مأموریت غیرمعمول در محله هونفلد ایالت هسن آماده شد. آنها یک محموله شامل 7.5 میلیون ماسک محافظ را از فرودگاه فرانکفورت به انبار تجهیزات مرکزی دولت فدرال در شهری کوچک در تورینگین اسکورت کردند.

این تصویری است که این روزها در بیشتر کشورهای غربی دیده می شود؛ نیروهای امنیتی برای جلوگیری از سرقت محموله های بهداشتی و درمانی ناچار به اسکورت آنها هستند.

هفته گذشته منابع خبری آلمان اعلام کردند، کامیون حامل ماسک های تنفسی که به سفارش بیمارستان شاریته برلین تولید شده بود، به سرقت رفت.

با سرقت این ماسک ها که تعدادشان بیش از 60 هزار عدد اعلام شد، بسیاری از بخش های این بیمارستان برای چند روز فاقد ماسک تنفسی بودند و بیماران و کارکنان این بیمارستان با مخاطراتی روبرو شدند.

در همین ایام یک تاجر اسپانیایی به جرم سرقت دو میلیون ماسک و تجهیزات حفاظتی از انباری در این کشور به ارزش حدود پنج میلیون یورو دستگیر شد.

این فرد تاجر متهم است که این کالاها را از انباری در سانتیاگو در شمال غربی اسپانیا دزدیده و تصمیم داشته آنها را به پرتغال بفروشد.

اما سرقت ماسک فقط به سودجویان و شهروندان محدود نشده و برخی دولت های غربی نیز ماهیت واقعی خود را به عنوان سارقان بزرگ بین المللی به نمایش گذاشته اند.

اواسط فروردین ماه فرماندار منطقه پرووانس فرانسه به رسانه های این کشور گفت، آمریکایی ها ماسک های سفارش شده از سوی این کشور را از فرودگاه های چین به سرقت می برند.

به گفته او، تاجران آمریکایی در فرودگاه شانگ های پول های هنگفتی با خود دارند تا محموله ماسک های سفارشی از سوی کشورهای اروپایی را قاپ بزنند.

با این حال، فرانسه نیز از متهمان چنین اقداماتی است؛ برخی رسانه ها گزارش داده اند دولت این کشور اوایل ماه مارس (اواسط اسفند) 4 میلیون ماسک اهدایی سوئد به ایتالیا و اسپانیا را هنگام عبور از شهر لیون به تملک خود در آورده است.

آلمان نیز اقدام دولت آمریکا برای ربودن ماسک های سفارش داده شده برای پلیس این کشور در تایلند را دزدی دریایی مدرن خوانده است.

گفته می شود دلالان آمریکایی که پیش از این محموله های ارسالی به چندین کشور اروپایی دیگر را دزدیده بودند، پنجشنبه 14 فروردین در تایلند مقصد محموله ای حاوی حدود 200 هزار ماسک N95 را که به سفارش دولت آلمان در حال بارگیری بود به آمریکا تغییر داده اند.

براساس آخرین آمار اعلام شده منابع آلمانی، شمار مبتلایان در این کشور از 122 هزار نفر فراتر رفته که بیش از 2 هزار و 700 تن از آنها جان باخته اند.

همچنین شمار مبتلایان در جهان به بیش از یک میلیون و 710 هزار نفر رسیده که از میان آنها افزون بر 103 هزار و 500 نفر فوت کرده اند.

2023

منبع: ایرنا
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 996

به "خبرنگاران کرونا در غرب؛ اسکورت محموله های پزشکی از ترس سارقان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا در غرب؛ اسکورت محموله های پزشکی از ترس سارقان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید