خبرنگاران کرونا در پاکستان؛ از دخالت ارتش تا تعطیلی فرودگاه

به گزارش تعطیلات رو، اسلام آباد - خبرنگاران - در پی شیوع ویروس کرونا در پاکستان، دولت از نیروهای مسلح خواست تا وارد صحنه گردد و فرودگاه بین المللی شهر کراچی نیز به تعطیلی کشیده شد.

خبرنگاران کرونا در پاکستان؛ از دخالت ارتش تا تعطیلی فرودگاه

رسانه های پاکستان روز دوشنبه گزارش دادند که دولت این کشور براساس قانون اساسی، از ارتش خواست تا برای یاری به نهادهای غیرنظامی وارد صحنه گردد و از ظرفیت های خود برای مدیریت شیوع کرونا استفاده کند.

ویروس کرونا که به تعبیر سخنگوی ارتش پاکستان به چالش جدی برای این کشور تبدیل شده است، تا به امروز ده ها شهر پاکستان را درگیر نموده و دست کم 875 نفر نیز به این بیماری مبتلا شده اند. 6 بیمار کرونایی تا به امروز فوت کردند.

سرلشکر بابر افتخار سخنگوی ارتش پاکستان ساعاتی پیش در یک نشست توجیهی که به دلیل احتیاط نسبت به شیوع کرونا بدون حضور نمایندگان رسانه در مقر فرماندهی ارتش در شهر راولپندی برگزار گردید، اظهار داشت: کرونا چالش جدی پیش روی مردم پاکستان است. ما باید حداکثر احتیاط و رفتار مسئولانه ای را در برابر این ویروس داشته باشیم.

وی اضافه نمود: نیروهای ارتش در سراسر پاکستان مستقر شده اند و در کنار مسئولان دولتی و نهادهای سیاسی غیرنظامی، نقش خود را برای غلبه بر کرونا ایفا خواهند کرد.

سخنگوی ارتش پاکستان از مردم این کشور خواست تا مسئولیت پذیری را جدی گرفته و به خانه نشینی پایبند باشند.

تحولات کرونا در پاکستان با اعلام تعطیلی کامل در ایالات پنجاب، سِند و همچنین بسته شدن فرودگاه شهر کراچی به عنوان بزرگترین فرودگاه این کشور به روی همه پروازهای داخلی و خارجی وارد مرحله جدیدی شد.

دولت های ایالتی و ارتش پاکستان به مردم توصیه کردند که در زمان تعطیلی مناطق مورد نظر از تردد غیرضروری در معابر و سطح شهرها به طور جدی پرهیز نمایند در غیر این صورت با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد.

نخست وزیر پاکستان روز گذشته طرح تعطیلی کامل کشور و یا اعمال حکومت نظامی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را به ضرر مردم کشورش دانست و گفت: ماندن در خانه و قرنطینه داوطلبانه راه چاره اساسی برای مردم پاکستان جهت در امان ماندن از بیماری کووید-19 است.

عمران خان هشدار داد که بی احتیاطی مردم به ضرر کشور تمام می گردد بنابراین باید در خانه ماند و جلوی شیوع کرونا را گرفت.

پیش تر دولت پاکستان پس از بستن مرزهای زمینی و محدود کردن تردد ناوگان حمل و نقل جاده ای و ریلی تمام پروازهای خارجی (ورودی و خروجی) را برای 15 روز در این کشور تعطیل کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 948

به "خبرنگاران کرونا در پاکستان؛ از دخالت ارتش تا تعطیلی فرودگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا در پاکستان؛ از دخالت ارتش تا تعطیلی فرودگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید