خبرنگاران 84 درصد بیماران کرونایی در زنجان بهبود یافته اند

به گزارش تعطیلات رو، زنجان - خبرنگاران - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: تا به امروز بیش از 11 هزار و 558 نفر در بیمارستان های استان بستری شدند که اغلب آنان معادل 84 درصد بهبود یافته و ترخیص شده اند.

خبرنگاران 84 درصد بیماران کرونایی در زنجان بهبود یافته اند

دکتر پرویز قزلباش شامگاه پنجشنبه در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار گشت، با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع کرونا تا کنون بیش از 62 هزار تست سرپایی و بستری در استان انجام داده اند اضافه کرد: در مجموع تست 19 هزار و 510 نفر مثبت شناسایی شد که این رقم مهم محسوب می شود، چرا که پیش از این در آمارهای رسمی فقط موارد مثبت بستری اعلام می شد، اما موارد سرپایی نبود.

وی اضافه کرد: همین موضوع به انتشار اخباری در فضای مجازی منجر و اعلام شد که میزان مرگ و میر کرونایی ها در این استان نسبت به کشور بالاتر و حتی به 13 درصد رسیده که دلیل این است که شمار موارد مثبت سرپایی ها اعلام نمی شد در حالی که بر اساس محاسبات انجام گرفته میزان مرگ و میر کرونایی های استان 2.6 درصد است.

قزلباش بابیان اینکه مجموع موارد مثبت مبتلایان بستری و سرپایی در جلسات بعدی ستاد اعلام خواهد شد،تا ابهامات بوجود آمده در این بخش برطرف شود گفت:هفته اول مهر و با توجه به فرایند افزایشی بیماری سه هزار و 500 نفر بیمار سرپایی ثبت شد که این تعداد در هفته دوم به چهار هزار نفر افزایش یافت که در واقع پییشتاز بیماری موج سرپایی ها محسوب می شود که در روزهای آینده به افزایش شمار بالای بستری ها منتهی خواهد شد.

وی با بیان اینکه شمار بستری بیماران در آی سی یو بیمارستان ها نیز فرایند افزایشی نشان می دهد، گفت: طی هفته گذشته بطور میانگین بیش از 70 بیمار در این بخش بستری شده اند که از این تعداد بیش از 55 درصد را بیماران بدحال تشکیل می دهد که بیشترین فوتی ها به این بخش اختصاص دارد.

قزلباش اضافه کرد: بطور طبیعی شمار بیماران سرپایی نیز بر فرایند بیماران بستری در بیمارستان ها نیز تاثیر می گذارد که در موج دوم کرونا تلاش شد خدمات غیر کرونایی متوقف نشود، بطوری که بخش های داخلی و جراحی تا حدودی خدمات مورد نیاز را به گروه های هدف ارائه کردند.

وی با اشاره به اینکه موج سوم کرونا فرایند خدمات به بیماران غیر کرونایی را تا حدودی کاهش خواهد داد، گفت: بر این اساس شرایط بیماری شهر زنجان در هفته نخست مهر امسال بصورت افقی قرار داشت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: موج سوم بیماری کرونا در شهرستان ابهر و خرمدره زودتر آغاز شده و همچنان در پیک و شرایط صعودی قرار گرفته است که بسترها نسبت به میانگین استانی بالاتر است.

وی در خصوص شرایط کنونی این بیماری در شهرستان خدابنده نیز گفت: فرایند بیماری در این شهر افزایش ناچیزی داشته که طی سه هفته گذشته در حالت افقی داشت و خوشبختانه با کارهای انجام گرفته این فرایند اکنون حاکم نیست و میانگین بستری ها به نسبت متوسط استانی پایین تر است.

قزلباش با اشاره به شرایط این بیماری در طارم نیز گفت: در زمان حاضر کرونا در این شهر در مقایسه با هفته های قبل با شیب ملایم در حال افزایش است که همچنان میانگین بستری ها نسبت به میانگین استانی در شرایط پایین قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: فرایند بیماری کرونا در سلطانیه نیز افزایش یافته و میزان بستری ها به نسبت میانگین استانی در شرایط بالاتری قرار گرفته که همین شرایط در ماهنشان افزایشی بوده و در مقایسه با متوسط استانی پایین قرار گرفته است.

قزلباش اضافه کرد: پیش از این، بیماری در ایجرود فرایند افزایشی داشت که در هفته اول مهر امسال تا حدودی کاهشی شده، که امیدوارم همین فرایند ادامه یابد که در مجموع باید گفت در حد میانگین استانی قرار گرفته است.

وی، با تاکید بر آغاز موج سوم بیماری در استان گفت: متاسفانه بیمارستان ارتش زنجان بدون هیچ هماهنگی با این واحد دانشگاهی به ساخت و ساز و تعمیرات اقدام کرده که در عمل خود رااز همکاری ها خارج کرده، هر چند بارها تذکرات داده شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان با بیان اینکه بیمارستان های تامین اجتماعی این استان همکاری های بسیار خوبی در ارتباط با بیماری کرونا داشته اند، گفت: در صورت افزایش شمار بستری های کرونایی، استفاده از ظرفیت تخت های این بیمارستان ها نیز ضروری است و علاوه بر آن بیمارستان خصوصی بهمن نیز با توجه به مسائل حاکم، همچنان در حال خدمات رسانی هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 آبان 1399 بروزرسانی: 15 آبان 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1303

به "خبرنگاران 84 درصد بیماران کرونایی در زنجان بهبود یافته اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 84 درصد بیماران کرونایی در زنجان بهبود یافته اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید