درخواست رهبر کاتالونیا از مادرید برای پذیرش رفراندوم استقلال

به گزارش تعطیلات رو، رهبر دولت منطقه ای کاتالونیا کمپینی را برای جدایی این منطقه از دولت مرکزی اسپانیا مجددا به راه انداخته و از دولت مرکزی خواسته تا با برگزاری رفراندوم استقلال موافقت نموده و جلوی رای گیری را که تنها خودمختاری بیشتری به منطقه می دهد، بگیرد.

درخواست رهبر کاتالونیا از مادرید برای پذیرش رفراندوم استقلال

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، یوآخیم تورا، رهبر دولت منطقه ای کاتالونیا روز سه شنبه در سخنرانی خود با موضوع لحظه ما که پنج ماه پس از روی کار آمدنش ایراد شد، از دولت مرکزی اسپانیا خواست تا با برگزاری رفراندوم استقلال در کاتالونیا موافقت کند و جلوی رای گیری را که تنها خودمختاری بیشتری به این منطقه می دهد، بگیرد.

این صحبت ها از سوی رهبر منطقه ای کاتالونیا پس از آن مطرح شد که پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا موضعی نرم تر در قبال این منطقه خودمختار اتخاذ نموده و حتی گفته که می تواند با رای گیری، خودمختاری بیشتری به این منطقه اعطا کند.

وی پیشنهاد داد تا یک رفراندوم برای اعطای حق خودمختاری بیشتر به کاتالونیا برگزار گردد اما رای گیری برای استقلال را رد کرد.

رهبر دولت منطقه ای کاتالونیا همچنین تاکید نمود که به دنبال یک رای گیری دیگر است اما گفت که این بار این رفراندوم باید توسط دولت اسپانیا تایید گردد.

وی ادامه داد: تاریخ اول اکتبر مدنظر است و ما بر روی آن کار می کنیم تا آن را اجرایی کنیم. تنها با یک رفراندوم پذیرفته گردیده و از سوی جامعه بین الملل به رسمیت شناخته گردیده می توان این مساله را مجددا برگزار کرد.

رهبر دولت منطقه ای کاتالونیا همچنین گفت: ما همواره به همه گوش می دهیم اما هرگز از حق خود برای معین سرنوشتمان نمی گذریم. ما حتی یک قدم هم به عقب برنمی داریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 60

به "درخواست رهبر کاتالونیا از مادرید برای پذیرش رفراندوم استقلال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست رهبر کاتالونیا از مادرید برای پذیرش رفراندوم استقلال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید