دعوت نمایندگان برای ماندن در خانه و قطع زنجیره انتقال کرونا

به گزارش تعطیلات رو، این روزها در فضای مجازی پویش در خانه می مانیم برای شکستن زنجیره شیوع کرونا و خارج کردن این مهمان ناخوانده در کشور راه افتاده است، پویشی که نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اظهار نظرهای مختلف به نوعی به آن پیوسته اند.

دعوت نمایندگان برای ماندن در خانه و قطع زنجیره انتقال کرونا

جهت دریافت خدمات حیاط سازی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی و اجرای محوطه سازی و حیاط سازی می‌باشد.

به گزارش خبرنگاران، بعد از گذشت حدود یک ماه از ورود کرونا به کشور و علی رغم تمامی کوشش ها برای مهار این ویروس همچنان شاهد سیر صعودی گسترش آن در کشور هستیم. در این شرایط توصیه تمامی پزشکان، پرستاران و کادر درمانی به خصوص سعید نمکی وزیر بهداشت ماندن مردم در خانه و پرهیز از مسافرت و ترددهای غیر ضروری است. به همین دلیل مسئولان، هنرمندان، گروه های سیاسی و بخشی از بدنه جامعه در گوشه و کنار این خاک و بوم در توصیه ای از مردم خواسته اند که در خانه مانده و به مسافرت نروند.

جمعی از نمایندگان مجلس نیز در گفت گوهای خود با خبرنگاران، بر ضرورت ماندن مردم در خانه و مسافرت نرفتن تاکید نمودند که گزیده این اظهارات در زیر آمده است:

صادقی: درخواست می کنیم مردم در خانه ها بمانند

محمود صادقی نماینده تهران با یادآوری اینکه تا به امروز واکسن و دارویی برای کرونا پیدا نشده است، مجددا پیشگیری را مهمترین راه چاره برای مقابله با کرونا دانست و گفتامه داد: ما قدردان زحمات پزشکان، پرستاران و کادر درمانی هستیم اما آن ها هم شرایط محدودی داشته و بخشی از آن ها درگیر این بیماری شده اند لذا از مردم درخواست می کنیم با همکاری و ماندن در خانه دیگر بار اضافی به مراکز درمانی تحمیل ننمایند.

سیاوشی: مردم متوجه عمق فاجعه کرونا باشند

طیبه سیاوشی نماینده تهران گفت: مردم باید توجه نمایند سال جاری سالی متفاوت است در واقع نه خرید عید نوروز معنا دارد و نه ترددهای غیر ضروری؛ سال جاری همه باید در آستانه سال نو در خانه بمانیم، خرید عید ننموده و از مسافرت کردن پرهیز کنیم.

علیرضا بیگی: ارتباطات مستقیم افراد با یکدیگر به حداقل برسد

احمد علیرضا بیگی نماینده تبریز تاکید نمود: این ویروس تهدیدی برای سلامتی همه افراد جامعه است و مردم باید با اجرای دستورالعمل های بهداشتی و کاهش ترددهای غیر ضروری این ویروس را جدی بگیرند.

حسینی: تصمیم قاطعانه درباره تعطیلی گسترده و منع رفت و آمد اتخاذ گردد

سیده فاطمه حسینی نماینده تهران گفت: در گزارش هایی که داشتیم آمده بعضا افرادی که به کرونا مبتلا شده اند از تردد در محل های شلوغ ویروس را گرفته اند؛ بعضا در باشگاه ها، استخرها، آرایشگاه ها. پس تنها راه شکستن این چرخه، ماندن افراد در منازل و منع آمد و شد است.

شریعت نژاد: ترددهای غیر ضروری لغو گردد

شمس الله شریعت نژاد نماینده تنکابن با تاکید بر اینکه باید با فرهنگ سازی لازم مردم به اهمیت سفر نرفتن پی ببرند، گفت: باید ترددهای غیر ضروری لغو گردد، مردم در خانه ها بمانند و حتی مایحتاج خود را به وسیله پیک های مغازه ها دریافت نمایند، حداقل تردد به مدت دو هفته کم گردد.

سعادت: مردم با ماندن در خانه زنجیره انتقال را قطع نمایند

محمدباقر سعادت نماینده دشتستان اظهار کرد: اگر مردم می خواهند شرایط شهرهایشان معمولی باقی بماند و از شرایط فعلی بدتر نگردد باید زنجیره انتقال را قطع نموده و به حرف های کارشناسان، پزشکان و پرستاران و رسانه های رسمی گوش دهند. حرف همه رسانه های رسمی، چه تلویزیونی و چه اینترنتی این است که مردم در خانه بمانند.

بیمقدار: بهترین راه مقابله با کرونا ماندن در خانه است

شهاب الدین بیمقدار با تاکید بر اینکه بهترین راه مقابله با کرونا ماندن در خانه است گفت: یکی از مسائل اصلی در جهت مقابله با کرونا افرادی بوده که به توصیه ها و دستورالعمل های پزشکان و متخصصان توجه ندارند، خرید شب عید کار واجبی نیست. مردم نباید رفت و آمدهای غیر ضروری داشته باشند. مردم در خانه هایشان مانده و رفت و آمدها را به حداقل برسانند.

میرزایی نیکو: سفرهای نوروزی به صلاح نیست

قاسم میرزایی نیکو نماینده دماوند با تاکید بر اینکه خرید عید، سفرهای نوروزی و دید و بازدید به صلاح نیست گفت: قطعا مردم فهیم و بزرگوار به همه مسائل و جوانب توجه داشته و با توجه به نکات بهداشتی در فرآیند کنترل این ویروس همکاری لازم را خواهند داشت.

ترکی: مردم از ترددهای غیرضروری پرهیز نمایند

اکبر ترکی نماینده فریدن با تاکید بر اینکه مردم با ماندن در خانه از ترددهای غیرضروری و رفتن به مسافرت پرهیز نمایند اظهار کرد: با توجه به اینکه هنوز برای کرونا، واکسن و دارویی وجود ندارد بهترین راه پیشگیری، ماندن در خانه است، خانه امن ترین جا برای مبتلا نشدن به بیماری کرونا است پس مردم با بیرون آمدن از خانه هر لحظه در معرض آلودگی قرار می گیرند.

هاشمی تختی نژاد: ماندن در خانه یکی از گام های مقابله با کروناست

حسین هاشمی تختی نژاد نماینده بندرعباس با بیان اینکه ماندن در خانه، رعایت اصول بهداشتی و پرهیز از سفرهای نوروزی، سه گام اساسی برای مقابله با کرونا است گفت: مردم نباید این ویروس را شوخی بگیرند چون خطر آن جدی است پس تا جایی که امکان دارد از خانه ها بیرون نیامده و قرنطینه خانگی با جدیت دنبال گردد.

مره صدق: مردم از دید و بازدیدها خودداری نمایند

سیامک مره صدق نماینده کلیمیان با تاکید بر این که مردم از مسافرت های غیرضروری و حتی دید و بازدیدها خودداری نمایند، گفت: باید در خانه ماند و حضور در بیرون از خانه را به حداقل رساند، چون با بی توجهی به مسائل بهداشتی جان خود و خانواده به خطر می افتد. توصیه اکید آن است که از فعالیت های غیراورژانسی در خارج از خانه خودداری گردد یعنی اگر کسی کار ضروری ندارد از خانه خارج نگردد.

جمالی: بیرون آمدن از خانه شجاعت نیست

محمد جواد جمالی نماینده فسا با این توصیه که مردم خریدهای عید خود را به فروردین ماه موکول نمایند و جان خود و اطرافیان را به خطر نیندازند، گفت: ضروری است کسانی که تریبون دارند و مردم به حرف هایشان گوش می دهند به میدان آمده، درباره کرونا روشنگری نمایند و از مردم بخواهند از خانه هایشان بیرون نیایند. بیرون آمدن از خانه برای انجام دادن کارهای غیرضروری شجاعت نیست بلکه یک کار احمقانه است و این افراد در مرگ مبتلایان به کرونا شریک هستند. ما همه در برابر جان همنوعان خود مسئول هستیم.

سعیدی: مردم برای جلوگیری از ابتلا به کرونا در خانه بمانند

فاطمه سعیدی نماینده تهران نیز با تاکید بر اینکه مردم برای جلوگیری از ابتلا به کرونا و گسترش آن به توصیه های بهداشتی عمل نموده و در خانه بمانند گفت: همان طور که بارها مسئولان و رسانه ها تاکید داشته اند با ید مردم در خانه مانده و از حضور در مکان های شلوغ جلوگیری نمایند.

بهرام نیا: اخلاق و شرع حکم می نماید مردم با ترددهای غیرضروری سلامت جامعه را به خطر نیندازند

حسن بهرام نیا نماینده نهاوند گفت: توصیه ها بر این است که از هرگونه تجمع در این روزها خودداری گردد. از نظر اخلاقی و انسانی و شرعی همه ما باید هر کاری که از دستمان برمی آید به ویژه رعایت توصیه های پزشکی و کاهش ترددهای غیر ضروری را انجام دهیم.

سلیمی: مردم قرنطینه خانگی را جدی بگیرند/ از سفر کردن پرهیز گردد

اصغر سلیمی نماینده سمیرم گفت: ویروس کرونا می تواند به سرعت انتقال یابد و در حال حاضر تنها راه کنترل این ویروس قرنطینه خانگی و پرهیز از ترددهای غیر ضروری می باشد. افرادی که در بیرون از خانه کار ضروری ندارند باید در خانه های خود بمانند. مردم باید بحث قرنطینه خانگی را جدی بگیرند.

جمالی: بعضی هنوز کرونا را جدی نگرفته اند

منوچهر جمالی سوسفی نماینده رودبار بیان این که بعضی هنوز کرونا را جدی نگرفته اند، اظهار کرد: از همه مردم می خواهم در خانه مانده و از حضور در تجمعات، رفت و آمد و دید و بازدیدها پرهیز نمایند. با رعایت نکات بهداشتی و پیشگیری های لازم می توانیم این بیماری را کنترل کنیم.

محجوب: خانه نشینی تمرین وفاداری است

علیرضا محجوب نماینده تهران با تاکید بر اینکه مردم باید از سفر بپرهیزند گفت: خانه نشینی در این ایام یک تمرین است، تمرین برای وفاداری به دو چیز، اول اصول بهداشتی و دوم هموطنان.

برزگر: واکسن کرونا ماندن در خانه است

شهروز برزگر نماینده سلماس با تاکید بر اینکه ماندن در خانه بهترین راه برای جلوگیری از ابتلا به کرونا است گفت: واکسن بیماری کرونا ماندن در خانه است پس مردم با ماندن در خانه و به مسافرت نرفتن ضمن جلوگیری از ابتلا به این ویروس، مسائل کادر درمانی را زیاد ننموده و جلوی زنجیره انتقال را بگیرند.

سروش: ماندن مردم در خانه ها ضروری است

ابوالفضل سروش نماینده تهران نیز استفاده از قوه قهریه برای ماندن مردم در خانه ها جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا را ضروری خواند و گفت: دولت باید با اتخاذ تدابیری همچون برطرف فیلتر از شبکه های اجتماعی دارای محبوبیت، مردم را برای ماندن در خانه ها تشویق کند.

علوی: مردم قرنطینه خانگی را جدی بگیرند

سید احسن علوی نماینده سنندج با بیان اینکه مردم باید به صورت قاطعانه به دستورالعمل های پزشکی عمل نمایند و موضوع قرنطینه خانگی را جدی بگیرند گفت: این ویروس سلامت و حیات مردم را تهدید می نماید پس باید برنامه های قاطعانه ای برای کنترل این ویروس و پیشگیری از شیوع بیشتر آن اجرا گردد.

علی رغم تمامی این تاکیدات یادمان نرود که هنوز واکسن و دارویی برای درمان بیماری کرونا کشف نشده و این ویروس بیشتر کشورهای جهان را فرا گرفته است به همین دلیل در شرایط فعلی تنها راه شکست کروناویروس ماندن در خانه ها و از بین بردن زنجیره انتقال است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 856

به "دعوت نمایندگان برای ماندن در خانه و قطع زنجیره انتقال کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دعوت نمایندگان برای ماندن در خانه و قطع زنجیره انتقال کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید