ذوق زدگی وزیر گردشگری ونزوئلا از دیدن کرمان و اصفهان

به گزارش تعطیلات رو، ایران و ونزوئلا که با یکدیگر لغو ویزا شده اند، قصد دارند بخت خود را در جهانگردی نیز بیازمایند، در نتیجه پس از مذاکرات مجازی مقامات جهانگردی دو کشور در مهرماه 99، دولت ونزوئلا هیأت جهانگردی خود را به ایران فرستاد که به دنبال آن، تفاهم نامه ای که تا سال 2023 اعتبار دارد امضاء شد. دو کشور تفاهم کردند علاوه بر انتقال دانش خود در زمینه جهانگردی به یکدیگر، تبادل جهانگرد داشته باشند.

ذوق زدگی وزیر گردشگری ونزوئلا از دیدن کرمان و اصفهان

علی پادرون، وزیر گردشگری ونزوئلا که از طرف دولتش مامور به تحکیم روابط گردشگری با ایران شده است، به محض اینکه وارد تهران شد، گفت اینجا را خانه خود می دانم. او بعد از تهران به کرمان رفت؛ منطقه ای با طبیعتی متفاوت از کشورش و سپس به تماشای اصفهان در یک روز برفی نشست و این گونه ابراز احساسات کرد: از دیدن زیبایی های این شهرها شگفت زده شدم. سه شهر بسیار زیبا و تاریخی که برای سفر به آن ها از همه گردشگران دعوت می کنم.

وزیر گردشگری ونزوئلا گفت: بسیار راضی هستم که به ایران سفر نموده ام و بار دیگری که بیایم حتما و دوباره تهران، اصفهان و کرمان را می بینم. در مدت سفر به ایران لذت بردم و تمایل دارم تا دوباره این لذت را تجربه کنم.

پادرون که پیش تر با ایران به خاطر تحریم های آمریکا همدردی نموده بود، اظهار کرد: ایران کشوری است که ملت مستقلی دارد، مردمانش بسیار مهمان نواز و دوست داشتنی هستند که با مردم ونزوئلا دوستی دارند. من سلام ملت و دولت ونزوئلا را به ملت و دولت ایران می رسانم و از همه گردشگران دعوت می کنم به ایران سفر نمایند و زیبایی ها و تاریخ آن را از نزدیک ببینند.

هیأت گردشگری ونزوئلا پس از دیدن تعدادی از مجموعه های تاریخی تهران، پس از چهار روز، ایران را به مقصد کاراکاس ترک خواهد نمود. علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفته به زودی هیأت گردشگری ایران راهی ونزوئلا خواهد شد.

روابط ایران و ونزوئلا تا به امروز بیشتر سیاسی و مالی بوده و دو کشور برای نخسین بار روابط فرهنگی را در این سطح تجربه می نمایند که البته جنبه های مالی هم دارد.

منبع: گردشبان
انتشار: 29 اسفند 1399 بروزرسانی: 29 اسفند 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1572

به "ذوق زدگی وزیر گردشگری ونزوئلا از دیدن کرمان و اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ذوق زدگی وزیر گردشگری ونزوئلا از دیدن کرمان و اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید