رئیس جمهور چین خواهان خویشتنداری طرفهای درگیر در اوکراین شد

به گزارش تعطیلات رو، خبرنگاران: رئیس جمهور چین در جریان گفتگوی تلفنی با همتای آمریکایی خود و صدراعظم آلمان خواهان آرامش و حل بحران اوکراین به وسیله راه چاره سیاسی شد.

رئیس جمهور چین خواهان خویشتنداری طرفهای درگیر در اوکراین شد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، وزارت خارجه چین امروز (دوشنبه) بیان کرد که شی جینپینگ، رئیس جمهور این کشور در جریان گفتگوی تلفنی خود با باراک اوباما، همتای آمریکایی خود و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان خواهان آرامش و حل بحران اوکراین به وسیله راه چاره سیاسی شد.

وزارت خارجه چین به نقل از جینپینگ توضیح داد: اوضاع اوکراین بسیار پیچیده است و چیزی که برای جلوگیری از افزایش تنشها در این کشور بسیار لازم است آرامش و خویشتنداری طرفهای درگیر است.

بنا براین گزارش، روز یکشنبه حضور نظامی روسیه در شبه جزیره خودمختار کریمه که مقامات آن هوادار روسیه هستند، همچنان پررنگ بود. مقامات کریمه تاریخ 16 مارس را برای برگزاری همه پرسی در خصوص وضعیت این شبه جزیره و الحاق آن به روسیه در نظر گرفته اند.

آمریکا نیز به روسیه هشدار داد الحاق شبه جزیره کریمه که از سال 1954 جزئی از خاک اوکراین محسوب می گردد، هر گونه راه چاره دیپلماتیک را برای این بحران غیرممکن می سازد.

بر اساس بیانیه دولت چین، شی در گفتگوی تلفنی خود با مرکل تاکید نمود که وضعیت اوکراین بسیار حساس است و باید به دقت مورد ارزیابی قرار بگیرد.

منبع: تسنیم
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 479

به "رئیس جمهور چین خواهان خویشتنداری طرفهای درگیر در اوکراین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور چین خواهان خویشتنداری طرفهای درگیر در اوکراین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید