رایزنی آمریکا و ناتو برای خروج هماهنگ از افغانستان

به گزارش تعطیلات رو، درحالی که احتمالا نیروهای آمریکایی تا یازده سپتامبر از افغانستان خارج می شوند، وزیر خارجه آمریکا در دیدار با دبیرکل ناتو درباره خروج هماهنگ رایزنی کرد.

رایزنی آمریکا و ناتو برای خروج هماهنگ از افغانستان

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در یک نشست مشترک خبری با ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان ناتو تاکید کرد که نیروهای آمریکایی و ناتو بطور هماهنگ با یکدیگر از افغانستان خارج می شوند.

بلینکن در این نشست گفت: من اینجا هستم تا از نزدیک با شرکای خود، با دبیرکل ناتو درباره اصولی که از ابتدا ایجاد کرده بودیم، کار کنیم. با هم به افغانستان رفتیم، با هم حضورمان را تعدیل کردیم و با هم این کشور را ترک می کنیم.

وی افزود: ما به اهدافی که معین کرده بودیم رسیده ایم و اکنون وقت آن است که نیروهای خود را به خانه بازگردانیم.

استولتنبرگ اما بدون تایید اظهارات بلینکن گفت که وزرای دفاع و خارجه ناتو در نشست امروز درباره حضور آینده نیروهای خود در افغانستان بحث خواهند کرد.

دبیرکل ناتو اظهارداشت: ما از این فرصت استقبال می کنیم تا ضمن توافق درباره حضور آینده خود در افغانستان، با متحدان هماهنگ باشیم و از نزدیک با یکدیگر مشورت کنیم.

به گزارش رویترز، انتظار نمی رود که دیگر اعضای ناتو با طرح آمریکا برای خروج کامل نیروها از افغانستان تا 11 سپتامبر (20 شهریور) مخالفت کنند.

دبیرکل ناتو پیش از این درباره خروج از افغانستان گفته بود که وعده ما برای خروج از افغانستان به شرایط بستگی دارد و طالبان باید به تعهدات خود عمل کند. کاری که ناتو در حال حاضر انجام می دهد این است که حداکثر توان خود را به کار می گیرد تا از فرآیند صلح و اجرای کامل توافق دوحه حمایت کند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1658

به "رایزنی آمریکا و ناتو برای خروج هماهنگ از افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی آمریکا و ناتو برای خروج هماهنگ از افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید