رایزنی های ظریف با وزرای خارجه نیوزیلند و استرالیا در سنگاپور

به گزارش تعطیلات رو، وزیر خارجه ایران که در سنگاپور حضور دارد با وزرای خارجه نیوزیلند و استرالیا ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه را مورد آنالیز قرار داد.

رایزنی های ظریف با وزرای خارجه نیوزیلند و استرالیا در سنگاپور

همراه ما باشید تا باتور سنگاپور از توسعه‌یافته ترین کشور آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در پنجاه و یکمین اجلاس وزرای خارجه آ.سه.آن در سنگاپور به سر می برد، امروز (آدینه) با وزرای خارجه نیوزیلند و استرالیا دیدار و گفت وگو کرد.

ظریف در دیدار با وینستون پیترس وزیر خارجه نیوزیلند راه های گسترش روابط دوجانبه را آنالیز کرد و درباره برجام، مسائل بین المللی و سایر موضوعات مورد علاقه به رایزنی پرداخت.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین با جولی بیشاپ همتای استرالیایی خود در حاشیه اجلاس آ.سه.آن در سنگاپور دیدار کرد.

موضوعات دوجانبه، مسائل کنسولی، روابط مالی، برجام و مسائل منطقه ای و بین المللی از جمله موارد مورد گفت وگوی وزرای خارجه ایران و استرالیا بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه شب و پس از سفری دو روزه به سریلانکا، برای شرکت در پنجاه و یکمین اجلاس وزرای خارجه اتحادیه آ.سه.آن وارد سنگاپور شد و دیروز (پنجشنبه) ضمن شرکت در این نشست و امضای سند الحاق ایران به پیمان مودت و همکاری اتحادیه آ.سه.آن در حاشیه این نشست با بعضی همتایان خود از جمله وزرای خارجه مالزی، سنگاپور، ویتنام، روسیه، ترکیه، اندونزی و فیلیپین دیدار و گفت وگو کرد.

ظریف همچنین با رئیس جمهور و نخست وزیر سنگاپور دیدار و گفت وگو کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 مهر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 372

به "رایزنی های ظریف با وزرای خارجه نیوزیلند و استرالیا در سنگاپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی های ظریف با وزرای خارجه نیوزیلند و استرالیا در سنگاپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید