سعودی ها دوباره دست به دامن فرانسه شدند ، خرید رادار برای محافظت در برابر موشک های یمن

به گزارش تعطیلات رو، ریاض در پی سردرگمی از پیشرفت قدرت موشکی یمن، برای تقویت سیستم راداری خود بار دیگر دست به دامن پاریس شد.

سعودی ها دوباره دست به دامن فرانسه شدند ، خرید رادار برای محافظت در برابر موشک های یمن

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، موشک های یمنی توانمندی خود در منهدم کردن اهداف هوایی را نیز ثابت نموده اند که آخرین آن، سرنگونی روز گذشته یک پهپاد شناسایی نظامی متعلق به ارتش سعودی از نوع CH4 است.

پایگاه خبری یمنی 26 سپتامبر در این باره نوشت: به گفته یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن، پدافند هوایی این کشور، دوشنبه (دیروز - 21 دسامبر)، پیروز شد این پهپاد را که در حال اجرا عملیاتی خصمانه در مدغل واقع در استان مأرب بود، با موشکی مناسب هدف قرار دهد و سرنگون کند. وی اشاره ای به نوع موشک استفاده شده در این عملیات نکرد.

پیشتر نیز موشک های یمنی پیروز شدند که تاسیسات نفتی آرامکو را در جده و عمق خاک سعودی هدف قرار دهند. موشک پیشرفته قدس 2 یمن در این عملیات با دقتی بالا به هدف مورد نظر اصابت کرد و موجب بروز انفجار و خساراتی زیاد به تاسیسات این شرکت عظیم شد.

بنا بر این گزارش، ریاض در کوشش برای مهار حملات ارتش و کمیته های مردمی یمن و جلوگیری از تکرار چنین حوادثی دست به دامن فرانسه شده است. روزنامه فرانسوی چلنج نیز این سردرگمی سعودی ها از موشک های یمنی را تایید کرد و نوشت که طی هفته های اخیر، به فرانسه برای خرید سلاح و رادار برای محافظت در برابر این موشک ها متوسل شده اند.

بنا بر این گزارش، این بار قراردادهای تسلیحاتی امضاء شده با پاریس، شامل خرید رادارها برای رصد و رهگیری پهپادها و موشک هایی است که نیروهای مسلح یمن به سوی مراکز و اهداف مهم و حساس در داخل خاک عربستان سعودی روانه می نمایند.

به نوشته این روزنامه، ارتش سعودی همین چند هفته پیش خواهان خرید سامانه های راداری جدید از فرانسه شده است. این در حالی است که شرکت فرانسوی Thales Raytheon سال گذشته رادار رهگیری GM200 که دارای یک سیستم دفاع موشکی هوایی با برد متوسط و همه کاره است و قادر به شناسایی هواپیماهای بدون سرنشین است ، تحویل داده بود.

این قرارداد شامل خرید توپ ها و راکت های توپخانه ای نیز بود اما سعودی ها چند هفته پیش به شرکت مذکور اعلام کردند که خواهان خرید رادارهایی دیگر برای رصد پهپادهایی هستند که محتمل است خود را به شمال شرق عربستان تا جنوب آن برسانند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 دی 1399 بروزرسانی: 6 دی 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1412

به "سعودی ها دوباره دست به دامن فرانسه شدند ، خرید رادار برای محافظت در برابر موشک های یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سعودی ها دوباره دست به دامن فرانسه شدند ، خرید رادار برای محافظت در برابر موشک های یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید