سفر قریب الوقوع رئیس مجلس لیبی به یونان پس از اخراج سفیر این کشور از آتن

به گزارش تعطیلات رو، به دنبال اخراج سفر لیبی از آتن، مجلس لیبی از سفر رئیس این مجلس به یونان طی روزهای آینده برای گفت وگو درباره توافقنامه ترسیم مرزهای دریایی که به تنش میان دو کشور انجامیده اطلاع داد.

سفر قریب الوقوع رئیس مجلس لیبی به یونان پس از اخراج سفیر این کشور از آتن

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا ارزان قیمت هستید با ما همراه شوید

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، یوسف العقوری، رئیس کمیته روابط خارجه و همکاری های بین المللی مجلس لیبی با اشاره به سفر رسمی عقیله صالح، رئیس این مجلس به آتن، پایتخت یونان در هفته آینده اظهار کرد: مجلس به خوبی از اهمیت روابط لیبی با یونان و ادامه رایزنی ها با مسئولان این کشور در بالاترین سطوح مطلع است. در این راستا ظرف روزهای آینده هیاتی مجلسی به ریاست عقیله صالح به آتن سفر خواهد نمود و در آنجا با مسئولان یونانی درباره تقویت روابط دو کشور در تمامی زمینه ها گفت وگو نموده و درباره توافقنامه دریایی اخیر که دولت وفاق ملی با ترکیه به امضا رسانده گفتگو خواهد نمود.

العقوری تاکید نمود: یونان در واکنش به امضای توافقنامه بر خلاف قانون اساسی میان دولت وفاق ملی لیبی و ترکیه، سطح روابط دیپلماتیک خود با لیبی را تنزل داد.

وی در ادامه گفت: این تصمیم اقدامی منفی برای روابط دو کشور است و کمیته روابط خارجه مجلس لیبی بارها نسبت به آن هشدار داده بود. این اقدام نتیجه شتاب زدگی در امضای توافقنامه دریایی بدون آنالیز پیامدهای آن برای روابط لیبی با کشورهای مربوطه بود چرا که مجلس آن را تصویب ننموده بود.

وی اضافه کرد: کمیته روابط خارجه به کوشش های خود در زمینه تقویت روابط با یونان به وسیله گروه سیاسی و حقوقی خود جهت جبران پیامدهای منفی این توافقنامه و نیز آنالیز مشخص مرزهای دریایی در این منطقه مالی به شکلی که منافع لیبی محقق شده و زیانی به روابط این کشور با همسایگانش وارد نشود، ادامه می دهد.

نیکوس دندیاس، وزیر خارجه یونان بیان کرد: محمد یونس، سفیر لیبی در آتن از این کشور اخراج خواهد شد.

او بیان کرد: محمد یونس 72 ساعت برای ترک خاک یونان فرصت دارد. این اقدام در واکنش به توافقنامه دولت وفاق ملی و ترکیه انجام شد.

مجلس ترکیه روز پنجشنبه یادداشت تفاهم امضا شده با لیبی درباره مرزهای دریایی را تایید کرد که این امر موجب نارضایتی یونان شد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و فائز سراج، نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی یادداشتی درباره مرزهای دریایی را اواخر نوامبر به امضاء رساند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 688

به "سفر قریب الوقوع رئیس مجلس لیبی به یونان پس از اخراج سفیر این کشور از آتن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر قریب الوقوع رئیس مجلس لیبی به یونان پس از اخراج سفیر این کشور از آتن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید