عربستان محوطه تاریخی دِرْعِیه را بازگشایی می نماید

به گزارش تعطیلات رو، مقام های عربستان سعودی پس از گذشت یک دهه، یکی از مهم ترین محوطه های تاریخی این کشور را به روی عموم مردم بازگشایی می نمایند.

عربستان محوطه تاریخی دِرْعِیه را بازگشایی می نماید

به گزارش خبرنگاران، به نقل از نشنال، مقام های عربستان سعودی برای نخستین بار در یک دهه اخیر، امکان بازدید از مرکز تاریخی دِرْعِیه که یکی از مهم ترین مکان های تاریخی عربستان محسوب می گردد را برای عموم مردم فراهم کردند.

به این ترتیب درعیه از ماه آینده میلادی پس از 10 سال تعطیلی، بازگشایی خواهد شد. این مکان که قدمت چند هزارساله دارد، همیشه به عنوان مهد عربستان سعودی شناخته شده است.

از این پس، بازدیدنمایندگان می توانند در کاخ های آجری و بناهای بازسازی شده درعیه قدم بزنند. این مکان، خانه بعضی از برترین نمونه های معماری سنتی نجدی، از جمله یک کاخ بازسازی شده است که نخستین خانه خاندان آل سعود بوده است.

یکی از برنامه های بازگشایی این مکان تاریخی، برگزاری تورهای بازدید از نقاط مختلف محوطه الطریف در درعیه است که جزئیات بیشتری را درباره اهمیت این محوطه در اختیار بازدیدنمایندگان قرار می دهد.

بعلاوه اجرای نمایش هایی در نظر گرفته شده است که می توانند اطلاعات اجمالی از زندگی ساکنان این مکان به بازدیدنمایندگان ارائه نمایند. نمایش های اسب های عربی و کارگاه های خوشنویسی نیز از دیگر برنامه هایی است که برای فصل زمستان در نظر گرفته شده است.

برنامه توسعه درعیه همچنان ادامه دارد و چندین هتل لوکس در این محوطه تاریخی افتتاح خواهد شد. انتظار می رود این محوطه تاریخی تا سال 2023، سالانه بیش از 30 میلیون بازدیدنماینده جذب کند.

به گزارش خبرنگاران دِرعیّه (به عربی: الدرعیة) شهری در عربستان سعودی، مرکز شهرستان درعیه که در شمال غربی ریاض قرار گرفته، از سال 1744 تا 1818 میلادی مرکز نخستین دودمان و اقامتگاه اصلی خاندان سعود بود که به وسیله ابراهیم محمد علی پاشا در سال 1818 این شهر ویران شد.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 8 آذر 1401 بروزرسانی: 8 آذر 1401 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 2235

به "عربستان محوطه تاریخی دِرْعِیه را بازگشایی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان محوطه تاریخی دِرْعِیه را بازگشایی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید