عربستان، مستند جاسوسی های جدید حکومت سعودی از مخالفان و منتقدان

به گزارش تعطیلات رو، فعالان و مخالفان سعودی قصد دارند تا با پخش یک مستند، جاسوسی های رژیم آل سعود را از توییتر فاش کنند.

عربستان، مستند جاسوسی های جدید حکومت سعودی از مخالفان و منتقدان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از عربی 21،فعالان معارض سعودی قصد دارند که با انتشار یک مستند، جاسوسی های آل سعود از مخالفان و منتقدان سعودی را در شبکه اجتماعی توییتر پخش کنند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

عربستان سعودی از طریق کنندگان خود در شرکت توئیتر، توانست هزاران حساب کاربری وابسته به منتقدان رژیم آل سعود را کشف کند. همین امر باعث شده که فعالان سعودی علیه محمد بن سلمان ولیعهد عربستان ومقامات اطلاعاتی این کشور در دادگاه های آمریکا شکایت کنند.

وب سایت بیزینس اینسایدر شکایت علی الاحمد مخالف سعودی را در دادگاهی در ایالت نیویورک آمریکا علیه مقامات سعودی فاش کرد.

وی اعلام کرد که بعد از هک تعدادی از حساب های کاربری در عربستان، صاحبان این حساب ها یا کشته شده اند و یا تحت شکنجه های شدید قرار گرفته اند.

دیوید شوارتز وکیل مدافع اعلام کرد که رژیم سعودی نیز چندین بار اقدام به ترور الاحمد کرده است.

الاحمد ، ساکن ایالات متحده اعلام کرد که بی کفایتی شرکت توییتر منجر به کشته و شکنجه شدن مخالفان در داخل عربستان شد.

الاحمد گفت که پس از فاش شدن اطلاعات شبکه های اجتماعی برخی مخالفان درعربستان کشته و بسیاری از آن ها شکنجه شدند درحالی که تعدادی از آن ها در زندان به سر می برند.

الاحمد اعلام کرد که درز اطلاعات شماره تلفن ها و آدرس های ایمیل مخالفان سعودی باعث شد تا مقامات سعودی به راحتی بتوانند آن ها را شناسایی و سپس سرکوب کنند.

پیش از این بلومبرگ اعلام کرد که بسیاری از نهادهای حقوق بشر خاورمیانه تایید کردند شش شهروند عربستانی که با استفاده از حساب های کاربری ناشناس و یا با اسامی مستعار در توییتر از دولت ریاض انتقاد می کردند، بازداشت شده اند.

جمال عید، مدیر اجرایی شبکه عربی اطلاعات حقوق بشر، سازمان حقوقی که دفتر آن در مصر قرار داشته و موارد نقض حقوق بشر را در منطقه رصد می کند، گفت: دستکم پنج مورد از این بازداشت ها همزمان با هک حساب کاربری انجام شده است.

عید اضافه نمود: فکر می کنم تمامی آنها در پی هک توییتر به دست جاسوسان داخلی این شرکت بازداشت شده اند، این بازداشت ها نگرانی های گسترده ای را در مورد سرنوشت فعالان در این کشور ایجاد می کند. عربستان میلیون ها دلار را برای جاسوسی دیجیتال و هک حساب های کاربری مدافعان حقوق بشر، منتقدان و مخالفان هزینه می کند.

این سازمان ها اعلام کردند که که سعود القحطانی ، مشاور سابق دربار پادشاهی سعودی مخالفان سعودی را تهدید کرد که دولت عربستان می تواند به راحتی به حساب کاربران توییتری و یا حساب های کاربری ناشناس و با اسامی مستعار نفوذ کند.

سعود القحطانی اوت 2017 با انتشار توییتی خطاب به حساب های کاربری ناشناس هشدار داد: آیا نام مستعار از تو در برابر لیست سیاه حفاظت می کند؟

پیش از این دو مخالف عربستانی دیگر یکی در کانادا و دیگری در آمریکا با طرح شکایت هایی اعلام کردند که حساب های کاربری آنها در توییتر هک شده و این مسئله جان آنها و یا دوستانشان در عربستان را به خطر انداخته است.

براساس اسناد وزارت دادگستری آمریکا دو کارمند سابق توییتر و یک مرد سعودی برای عربستان جاسوسی می کردند. این متهمان با کاوش در اطلاعات خصوصی کاربران و تحویل آن ها به مقام های سعودی پول دریافت می کردند.

علی الزبارة و أحمد أبو عمو که سابقا در توییتر کار می کردند و احمد المطیری که قبلا در دربار سلطنتی آل سعود مشغول به کار بوده، با اتهاماتی از جمله همکاری با عربستان سعودی، بدون ثبت به عنوان عامل خارجی، روبرو هستند.

براساس اعلام وزارت دادگستری آمریکا، أحمد أبو عمو شهروند آمریکاست که در سیاتل بازداشت شد و گمان می رود دو متهم دیگر در عربستان سعودی باشند. دو کارمند سابق توییتر در ازای تحویل اطلاعات، پول و هدایای گرانقیمت دریافت می کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 اسفند 1399 بروزرسانی: 16 اسفند 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1544

به "عربستان، مستند جاسوسی های جدید حکومت سعودی از مخالفان و منتقدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان، مستند جاسوسی های جدید حکومت سعودی از مخالفان و منتقدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید