فارس من، سخت گیری دانشگاه ها با حذف ترم در شرایط کرونا، بعضی دانشگاه ها موافقت نمی نمایند

به گزارش تعطیلات رو، بعضی کاربران فارس از موافقت نکردن بعضی دانشگاه ها با حذف ترم دانشجوها در شرایط کرونا و اجرای سلیقه ای این امکان در دانشگاه ها گلایه نموده اند. معاون وزیر علوم از آنالیز میزان اجرایی شدن حذف ترم در ارزیابی عملکرد آموزش مجازی در دانشگاه ها اطلاع داد.

فارس من، سخت گیری دانشگاه ها با حذف ترم در شرایط کرونا، بعضی دانشگاه ها موافقت نمی نمایند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، بعضی کاربران فارس من با ثبت سوژه در این سامانه از عدم موافقت بعضی دانشگاه ها با حذف ترم دانشجویان دکتری گلایه نموده اند.

این کاربران نوشته اند: متأسفانه علی رغم ابلاغ مصوبه حذف ترم بدون احتساب سنوات از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به تمام دانشگاه ها، بعضی از دانشگاه های سراسری به صورت سلیقه ای عمل نموده و از این امر امتناع می نمایند.

خبرنگار یک بار این مطالبه را از وزارت علوم پیگیری کرد و طی آن اعلام شد که در این باره گزارشی تهیه خواهد شد تا نحوه رفتار دانشگاه ها درباره درخواست های حذف ترم دانشجویان معین گردد.

با نزدیک شدن به انتها ترم تحصیلی جاری در دانشگاه ها، خبرنگار بار دیگر این مطالبه کاربران را پیگیری نموده و موضوع را از علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری جویا شده است.

پیگیری مطالبه کاربران توسط خبرنگار

در تازه ترین پیگیری در این باره، علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به این مطالبه کاربران در گفت وگو با خبرنگار، گفت: تصمیم گیری درباره امکان حذف ترم دانشجویان بدون احتساب در سنوات تحصیلی بر عهده دانشگاه است و توصیه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه ها فقط این بوده که با توجه به شرایط کشور و شرایط جهان مقداری با دانشجویان متقاضی حذف ترم بدون احتساب در سنوات تحصیلی همکاری نمایند و سهل گیرانه به مساله حذف ترم نگاه نمایند.

خاکی صدیق توضیح داد: ممکن است دانشگاه ها کمی سخت گیرانه رفتار نمایند که در تمام جلساتی که با روسای دانشگاه ها یا معاونت آموزشی دانشگاه ها داشتیم توصیه اکید بر این بوده است که با دانشجویان در این مرحله مقداری بیشتر همراهی کنید.

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اضافه نمود: اینکه حذف ترم بدون احتساب در سنوات تحصیلی برای دانشجویانی که خواهان حذف بودند چه مقدار محقق شده است در بحث ارزیابی عملکرد دانشگاه ها در آموزش مجازی مطرح می گردد. فعلا داده های ارزیابی را در اختیار نداریم و باید داده ها به دستمان برسد تا آنالیز کنیم و بتوانیم در این زمینه تحلیلی داشته باشیم.

وی گفت: به زودی گزارشی از عملکرد دانشگاه ها در آموزش مجازی تهیه و این موضوع هم آنالیز خواهد شد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1107

به "فارس من، سخت گیری دانشگاه ها با حذف ترم در شرایط کرونا، بعضی دانشگاه ها موافقت نمی نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، سخت گیری دانشگاه ها با حذف ترم در شرایط کرونا، بعضی دانشگاه ها موافقت نمی نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید