مسکو: اقدامات آمریکا علیه برجام می تواند به یک بحران بسیار عمیق منجر گردد

به گزارش تعطیلات رو، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اظهار داشت که کوشش آمریکا برای تضعیف هرچه بیشتر برجام به وسیله فعال سازی مکانسیم ماشه علیه ایران می تواند به بروز یک بحران بسیار عمیق در شورای امنیت سازمان ملل متحد بینجامد.

مسکو: اقدامات آمریکا علیه برجام می تواند به یک بحران بسیار عمیق منجر گردد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ریانووستی، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارج روسیه روز پنج شنبه در نشست خبری هفتگی خود با انتقاد از کوشش غیرقانونی آمریکا برای فعال سازی ساز وکار بازگشت اتوماتیک تحریم ها علیه ایران هشدار داد که چنین کوششی نه تنها به برجام آسیب می زند، بلکه می تواند بحرانی بسیار عمیق را در شورای امنیت رقم بزند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در مورد اظهارات اخیر مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه واشنگتن به زودی [احتمالاً تا ساعاتی دیگر] فرآیند بازگشت اتوماتیک تحریم ها علیه ایران را در شورای امنیت کلید خواهد زد، گفت: کوشش آمریکا برای بازگرداندن مجدد تحریم های شورای امنیت علیه ایران که پس از توافق هسته ای موسوم به برجام در سال 2015 لغو شدند، غیرقانونی بوده و بی تردید شکست خواهد خورد.

وی اضافه نمود: روسیه قصد آمریکا برای ادامه دادن فرایند تخریب برجام و تضعیف قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل را محکوم می نماید. ما به شدت نگرانیم که مبادا این اقدامات واشنگتن، که ما آنها را غیرمسئولانه قلمداد می کنیم، به بروز یک بحران احتمالاً بسیار عمیق در شورای امنیت منجر گردد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز آدینه پس از شکست مفتضحانه قطعنامه پیشنهادی دولت متبوعش برای تمدید تحریم های تسلیحاتی شورای امنیت علیه ایران، در یک نشست خبری خاطرنشان کرد که آمریکا میخواهد هفته آینده [هفته جاری] کوشش دیگری را برای بازگشت به تحریم های سازمان ملل علیه ایران شروع کند.

شامگاه سه شنبه رسانه ها به نقل از منابع مطلع گزارش دادند که مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا میخواهد روز پنج شنبه با ارسال شکوائیه ای به رئیس دوره ای شورای امنیت، ایران را به نقض برجام متهم کند.

روز چهارشنبه مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری بدون اعلام زمان دقیق فعال سازی مکانسیم ماشه از سوی دولت متبوعش خاطرنشان کرد که این اقدام به زودی انجام خواهد شد.

آمریکا در حالی به دنبال بازگرداندن تحریم های بین المللی علیه ایران با استفاده از ساز وکارهای در نظر گرفته شده در برجام است که بیش از 2 سال قبل رسماً از این توافق چندجانبه خارج شده و حتی متحدان اروپایی این کشور نیز تأکید می نمایند که آمریکا به دلیل خروج از برجام اجازه ندارد از ساز وکار بازگشت اتوماتیک تحریم ها علیه ایران استفاده کند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 17 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1247

به "مسکو: اقدامات آمریکا علیه برجام می تواند به یک بحران بسیار عمیق منجر گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو: اقدامات آمریکا علیه برجام می تواند به یک بحران بسیار عمیق منجر گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید