هشدار بروکسل درخصوص کاهش تدابیر پیشگیرانه علیه کرونا

به گزارش تعطیلات رو، کمیسیون اروپا درخصوص تصمیم برخی کشورهای عضو درخصوص کاهش تدابیر پیشگیرانه در برابر شیوع ویروس کرونا هشدار داد.

هشدار بروکسل درخصوص کاهش تدابیر پیشگیرانه علیه کرونا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اتحادیه اروپا به کشورهای عضو در خصوص نحوه بازگشت به زندگی عادی و کاهش تدابیر پیشگیرانه علیه شیوع ویروس کرونا هشدار داد.

به نوشته روزنامه گاردین، کمیسیون اروپا قصد دارد نقشه راهی را برای کشورهایی اروپایی ترسیم کند تا اقدامات لازم برای خروج از شرایط قرنطینه مطابق با توصیه های آن انجام گیرد.

بروکسل تأکید کرد هرگونه راهبرد برای خروج از قرنطینه در هفته ها و ماه های آینده باید بر اساس نظرات و ارزیابی های دانشمندان اتخاذ شود. همچنین درخصوص عواقب تک روی کشورها در این اقدامات ابراز نگرانی کرد.

کشورهایی مانند فرانسه، بلژیک و اسپانیا، محدویت های اعمال شده برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا را تمدید کرده اند اما برخی دیگر از کشورها نظیر دانمارک، اتریش و جمهوری چک، تصمیم گرفته اند این تدابیر را تدریجاً کاهش دهند.

دولت دانمارک روز چهارشنبه اظهار داشت، بخشی از مدارس این کشور پس از یک ماه تعطیلی مجدداً کار خود را آغاز می کنند. با این حال در کلاس های درس تدابیری نظیر فاصله گذاری دو متری بین دانش آموزان لحاظ خواهد شد.

بروکسل همچنین هشدار داد، کاهش محدویت ها به شکل غیر قابل اجتنابی منجر به افزایش متعاقب شمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا خواهد شد.

کمیسیون اروپا گفت، چنین اقداماتی باید زمانی انجام شوند که شمار مبتلایان در مدت زمانی قابل اتکا فرایند کاهشی داشته باشد و بیمارستان ها توان رسیدگی به بیماران بیشتر را داشته باشند.

تا کنون در اروپا بیش از 80 هزار نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند که حدود دو سوم قربانیان این بیماری در جهان را در بر می گیرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1007

به "هشدار بروکسل درخصوص کاهش تدابیر پیشگیرانه علیه کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار بروکسل درخصوص کاهش تدابیر پیشگیرانه علیه کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید